ذخیره بیش از یک میلیون تن گندم دسترنج خوزستانی‌ها

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور گفت: بیش از یک میلیون تن برنج تولید شده در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک میلیون و ۲۴۰ هزار تن محصولات کشاورزی بصورت تضمینی خریداری شده، گفت: خرید گندم از کشاورزان استان افزایش داشته و تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزانی خوزستانی بصورت خرید تضمینی خریداری و ذخیره سازی شده است.

وی بیان داشت: با آغاز برداشت گندم در مناطق شمالی خرید تضمینی تا پایان تیر ماه در استان ادامه خواهد یافت و با پایان یافتن برداشت گندم از مناطق جنوبی و مرکزی، کد‌های مراکز بسته و مراحل انتقال گندم‌های خریداری شده به سیلو‌های استاندارد شدت خواهد گرفت.

امیری زاده مقدار خرید دانه روغنی کلزا در استان را ۴۳ هزار تن عنوان و اظهار کرد: این میزان خرید توسط مراکز تعیین شده در سطح استان سریعاً به کارخانجات روغن کشی انتقال خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ افزود: از ابتدای فصل خرید گندم تا کنون با پایش مداوم و نظارت واحد‌های حراستی از اموال مردم و دولت صیانت شده و با برنامه ریزی‌های مدونی که در ستاد خرید استان صورت گرفته از فعالیت دلالان و قاچاقچیان گندم جلوگیری بعمل آمده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: این گندم متعلق به مردم است و می‌بایست از طریق انتقال و فروش، بدست مردم برسد که به همین منظور سامانه‌هایی توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران طراحی و بکارگیری شده است تا حاصل دسترنج این مردم بدست سایر هموطنان از طریق مبادی قانونی برسد.

انتهای پیام/گ

افزایش خرید گندم از کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.