مهم‌ترین وظیفه مجریان انتخابات، صیانت و امانت داری از رای مردم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه مجریان انتخابات، صیانت و امانت داری از رای مردم است و با وجود این انتظار، نباید خود را در معرض اتهام جانبداری در انتخابات قرار دهند.

مهم‌ترین وظیفه مجریان انتخابات، صیانت و امانت داری از رای مردم استبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به شرایط ویژه سال ۹۸ برای کشور و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه مجریان انتخابات، صیانت و امانت داری از رای مردم است و با وجود این انتظار، نباید خود را در معرض اتهام جانبداری در انتخابات قرار دهند.

محمدابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در نشست با معاونان سیاسی امنیتی فرمانداری‌های استان کرمانشاه که با موضوع انتخابات اسفندماه برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از تمام ظرفیت‌ها موجب برگزاری انتخابات به بهترین شکل خود خواهد شد و آرامش مجریان انتخابات موجب آرام شدن فضای انتخابات می‌شود.

وی گفت: در برگزاری انتخابات باید طوری عمل کرد که متهم به جانبداری نشدمجریان انتخابات تنها صاحب یک رای هستند و اصل کار، صیانت و امانت داری از رای مردم است. اطمینان دارم که با اشرافیت کامل مجریان انتخابات برقوانین و حوزه‌های انتخابیه، انتخابات امسال بسیار مطلوب در استان مدیریت خواهد شد.

الهی تبار اظهار داشت: سال ۹۸ در شرایطی آغاز شد که کشور از یک سو با سیل خسارت زا روبرو شد و از سوی دیگر با خروج آمریکا از برجام فضای بین المللی و داخلی متاثر از آن شد. سیل با آسیب به ۱۶۰ هزار واحد بسیاری از زیرساخت‌ها را از بین برد و نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت به جای گذاشت.

معاون سیاسی استانداری کرمانشاه گفت: آمریکا با فشار اقتصادی و جنگ روانی به دنبال کاهش تاب آوری اجتماعی و ایجاد نارضایتی‌ها به مانند اتفاقات سال ۹۶ است. برجام یکی از افتخارات دولت ایران بحساب می‌آید چرا که تا زمانی برجام برقرار بود کشور چالش آنچنانی نداشت و ثبات ارزی وجود داشت. البته اکنون جای خوشحالی دارد که کشور ذیل فصل هفت سازمان ملل قرار ندارد و این ما هستیم که از اروپا و اعضای شورای امنیت مطالبه گر اجرای برجامیم.

وی گفت: آمریکا به دنبال تکرار اتفاقات عراق، افغانستان و لیبی در ایران است به نحوی که با فشار اقتصادی و جنگ روانی اعتراضات اجتماعی را افزایش داده و خود را به عنوان منجی مردم نشان دهد البته این روش در ایران جواب نداده و هیچ وقت نیز جواب نمی‌دهد چرا که نظام ایران برآمده از اراده مردم بوده و با عراق دوران صدام یا افغانستان زمان طالبان تفاوت اساسی دارد. مردم ایران با خون و جان خود این نظام را به پا و حفظ کرده اند.

این مقام مسوول تاکید کرد: رمز ماندگاری نظام اسلامی ایران با وجود همه فشار‌ها و تهدید‌ها سرمایه اجتماعی و مشارکت مردم بوده است، افزایش سرمایه اجتماعی مستلزم تکریم ارباب رجوع و صحبت با مردم و پرداخت به حقوق شهروندی است. ارتباط با احزاب، سازمان‌های مردم نهاد و تقویت این گروهها، تعامل با نمایندگان و بهره گیری از بزرگان و افراد صاحب نفوذ در استان به طور حتم می‌تواند تقویت کننده سرمایه اجتماعی باشد.

وی افزود: رمز ماندگاری کشور‌های توسعه یافته به تقویت احزاب باز می‌گردد. شاکله حکومت باید از احزاب باشد، اما حزبی که فعالیت مستمر داشته و منحصر به این نباشد که چراغ خود را تنها در شب انتخابات روشن کنند و به دنبال انتصاب بخشداران بروند.

الهی تبار گفت: معاونان سیاسی فرمانداران ضروری است که با مردم گفتگو کرده و شنوای مباحث باشند. علاوه بر اجرای سیاست‌های کلان، حل مشکلات مردم نیز اصلی‌ترین وظیفه مدیران به حساب می‌آید. در مسائل اجتماعی می‌طلبد که شاخص‌های اجتماعی شهرستان‌ها همواره مورد پایش قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شاه بیت کار وزارت کشور مسائل سیاسی و امنیتی بوده و هدف مسائل امنیتی بالا بردن احساس امنیت در میان مردم است. در حوزه سیاسی نیز هدف اقدامات، ایجاد نشاط سیاسی در جامعه است برای تحقق این هدف ضروری است که احزاب تقویت شده و با آن‌ها هم اندیشی شود.

 

انتهای  پیام/ز


حل مشکلات مردم نیز اصلی‌ترین وظیفه مدیران به حساب می‌آید

برچسب ها: استانداری ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.