شکست نسبی احزاب سنتی و تقویت حزب «راست طرفدار اروپا» در انتخابات پارلمان اروپا

بر اساس برآورد‌های ناشی از نظرسنجی‌ها بعد از رای گیری در حوزه‌های انتخابیه، حزب «راست طرفدار اروپا» با به دست آوردن ۱۷۸ کرسی از ۷۵۱ کرسی، همچنان اولین گروه پارلمانی اروپا خواهد بود.

شکست نسبی احزاب سنتی و تقویت «راست طرفدار اروپا» در انتخابات پارلمان اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس برآورد‌های ناشی از نظرسنجی‌ها بعد از رای گیری در حوزه‌های انتخابیه، حزب "راست طرفدار اروپا" با به دست آوردن ۱۷۸ کرسی از ۷۵۱ کرسی، همچنان اولین گروه پارلمانی اروپا خواهد بود.

این حزب در مجلس فعلی ۲۱۶ کرسی را در اختیار دارد. بعد از آن، حزب "سوسیال دموکرات ها" با ۱۵۲ کرسی (۱۸۵ در مجلس حاضر) در جایگاه دوم قرار می‌گیرند.

در میان احزاب مخالف یا منتقد اتحادیه اروپا، گروه پارلمانی ENL، که ترکیبی از حزب فرانسوی "اجتماع ملی" مارین لوپن و حزب ایتالیایی " لیگ" ماتئو سالوینی است، ۵۵ کرسی را در مجلس اروپا به دست می‌آورد که در مقایسه با شماره نمایندگان اروپایی فعلی این حزب (۳۷ کرسی) پیشرفت محسوسی محسوب می‌شود.

گروه EFDD که "جنبش پنج ستاره" ایتالیا در آن حضور دارد و قرار است حزب جدید اروپا ستیز نایجل فاراژ انگلیس نیز به آن افزوده شود، ۵۳ کرسی (در مقابل ۴۲ کرسی فعلی) در پارلمان آتی اروپایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار