ترامپ ژاپن را هم سرکیسه کرد/ فروش ۱۰۵ فروند اف-۳۵ آمریکا به توکیو

رئیس‌جمهور آمریکا که در سفری چهار روزه در ژاپن به سر می‌برد، اعلام کرد توکیو با خرید ۱۰۵ فروند جنگنده اف-۳۵ از واشنگتن موافقت کرده است.

ترامپ ژاپن را هم سرکیسه کرد/ فروش ۱۰۵ فروند اف-۳۵ آمریکا به ژاپنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که در سفری چهار روزه در ژاپن به سر می‌برد، در نشست خبری با آبه شینزو، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد توکیو با خرید ۱۰۵ فروند جنگنده اف-۳۵ از آمریکا موافقت کرده است.

دونالد ترامپ در این نشست خبری اعلام کرد: ژاپن قصد دارد ۱۰۵ فروند از جنگنده‌های فوق پیشرفته رادار گریز اف-۳۵ را خریداری کند. در این صورت، ژاپن به بزرگترین دارنده ناوگان اف-۳۵ در میان متحدان آمریکا تبدیل می‌شود.

وی افزود: «آمریکا از تلاش‌های ژاپن برای توسعه قابلیت‌های دفاعی اش حمایت می‌کند. طی ماه‌های گذشته ما تجهیزات نظامی زیادی را برای آن‌ها ارسال کرده ایم.» ترامپ همچنین نسبت به توسعه روابط تجاری واشنگتن و توکیو ابراز امیدواری کرد.

آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن نیز با اشاره به موضع این کشور در قبال کره شمالی اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا از قصد توکیو برای مذاکره بدون قید و شرط با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی حمایت کرده است.

ژاپن در دسامبر سال ۲۰۱۱ نیز سفارش ۴۲ فروند اف-۳۵ را به آمریکا داد که این سفارش در دسامبر ۲۰۱۸ تحویل داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۸
هیچ فکر کردید چرا آمریکا جنگنده F22 را به هیچ کشوری نمی دهد؟حتی اسرائیل!اما جنگنده F35 را به کشورهای زیادی واگذار می کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۸
عجب
آخرین اخبار