از قطر برای شرکت در نشست مکه دعوت شد

دوحه از دعوت پادشاه سعودی از امیر قطر برای حضور در نشست فوق‌العاده شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.

از قطر برای شرکت در نشست کشور‌های عربی دعوت شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز،  وزیر امور خارجه قطر روز یکشنبه اعلام کرد عربستان سعودی از قطر برای شرکت در نشست فوق العاده کشور‌های عربی که قرار است در روز سی ام ماه مه در شهر مکه در عربستان سعودی برگزار شود، دعوت کرده است. این در حالی است که قطر پیشتر اعلام کرده بود از این کشور برای شرکت در این نشست دعوت به عمل نیامده است.

هفته گذشته قطر اعلام کرد به دو نشست در عربستان سعودی برای گفتگو در ارتباط با پیچیدگی‌های مرتبط با حملات با هواپیمای بدون سرنشین به تأسیسات نفتی در این پادشاهی و همچنین حملات به چهار کشتی از جمله دو نفتکش سعودی در سواحل امارات در اوایل این ماه، دعوت نشده است.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ به سبب ادعا‌ها در این باره که قطر از تروریسم حمایت می‌کند و در حال نزدیک شدن به ایران است، این کشور را از نظر اقتصادی و دیپلماتیک بایکوت کردند. قطر این اتهامات را رد می‌کند.

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر از سوی ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی به منظور شرکت در نشست حاکمان کشور‌های عربی در خلیج فارس و یک نشست گسترده‌تر با حضور رهبران عربی دعوت نامه دریافت کرده است.

در این بیانیه بدون اشاره به این موضوع که آیا دوحه این دعوت را پذیرفته است یا خیر، همچنین آمده است این دعوت نامه و یک نامه دیگر توسط رئیس شورای همکاری خلیج فارس به قطر تحویل داده شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۱۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
دم قطر گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۸
قطر هم از آل سعود شكست خورد و سرنوشتش با اونا یکی
آخرین اخبار