آلودگی پالایشگاه ششم پارس جنوبی کاهش می‌یابد

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم پارس جنوبی گفت: تمام موارد مربوط به مسائل زیست محیطی این پالایشگاه (فاز‌های ۱۵ و ۱۶) در حال بهبود است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  شهاب چهارلنگ افزود: در حوزه فعالیت‌های پژوهشی با تولیدکننده‌های داخلی در ارتباط هستیم و تلاش می‌کنیم در زمینه تأمین برخی از تجهیزات دوار و ثابت با شرکت‌های داخلی تعامل کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون طرح AMD پساب پالایشگاه در حال اجراست، ادامه داد: این طرح مربوط به سود کاستیک دور ریز پالایشگاه است زیرا این ماده با توجه به قدرت بالای آلایندگی باید خنثی و تصفیه شود تا قابلیت ارسال به دریا و فضای آزاد را داشته باشد.

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم پارس جنوبی بیان کرد: این طرح پارسال با همکاری یکی از شرکت‌های داخلی به صورت آزمایشی در فاز‌های ۱۵ و ۱۶ اجرا شده و موفقیت آمیز بوده است.

چهارلنگ افزود: در حال مذاکره با مدیریت ارشد و پیمانکار هستیم که بتوانیم این طرح را به‌صورت صنعتی انجام دهیم.

به گفته وی، با اجرای این طرح، بخش عمده‌ای از پساب صنعتی پالایشگاه متناسب با استاندارد‌های زیست محیطی کشور می‌شود و قابلیت رهاسازی را خواهد داشت.

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم پارس جنوبی بیان کرد: در طرح تصفیه پساب بخش اصلی کار یعنی خرید چربی‌گیر انجام گرفته و پایه ریزی برای نصب این تجهیزات هم در حال اجراست که همین ماه به پایان می‌رسد.

چهارلنگ به سایر طرح‌های در حال اجرا با استفاده از توان داخل اشاره کرده و گفت: طرحی در مورد دمنده‌های واحد تولید گوگرد در دستور کار این پالایشگاه قرار دارد که در این خصوص با شرکت‌های ایرانی نیز جلساتی برگزار کرده ایم.

وی درباره برنامه‌های کاهش مشعل سوزی(فلرینگ) پالایشگاه ششم پارس جنوبی هم بیان کرد: با استفاده از توان یکی از شرکت‌های داخلی در حال اصلاح کمپرسور‌های OFF GAS هستیم و امیدواریم با وارد مدار شدن این کمپرسور‌ها تا دو ماه آینده، میزان مشعل سوزی پالایشگاه کاهش چشمگیری داشته باشد.

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم پارس جنوبی یادآور شد: با توجه به توان تیم تعمیرات داخلی پالایشگاه بخشی از کمپرسور‌های واحد احیای اتان، تصفیه گاز و سایر بخش‌هایی که از زمان طرح نقص داشتند را عیب‌یابی کرده و در سرویس قرار داده‌اند.

انتهای پیام/ک

بهبود شرایط زیست محیطی پالایشگاه ششم پارس جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.