سرانجام ورود مجلس به ماجرای شهریه‌های نجومی مدارس غیر دولتی به کجا رسید؟

مدیر کل مدارس مراکز غیر دولتی درباره ماجرای اخذ شهریه‌های نجومی و ورود به مدارس توضیح داد.

سرانجام ورود مجلس به ماجرای شهریه‌های نجومی مدارس غیر دولتی به کجا رسید؟محمد محسن بیگی مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ماجرای دریافت شهریه‌های نجومی و خدمات لوکس در برخی مدارس غیردولتی اظهار کرد: باتوجه به بررسی‌هایی که طی چند روز اخیر درباره مدارس غیر دولتی و دریافت شهریه داشتیم به هیچ عنوان شهریه‌های نجومی از دانش‌آموزان اخذ نشده است و برخی خدمات بسیار گران قیمتی هم که به مدارس نسبت داده می‌شود، صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌های ۲ سال اخیر عملکرد مدارس غیردولتی به هیچ وجه شهریه یا خدمات نامتعارف را نشان نمی‌دهد،‌ ادامه داد: گاهی گمانه‌زنی‌هایی درباره شهریه مدارس یا ارائه خدمات برتر به آنها وجود دارد که هیچ ارتباطی با واقعیت پیدا نمی‌کند؛ تا کنون هم سازمان مدارس غیر دولتی چنین مجوز‌هایی را برای مدارس صادر نکرده است.

محسن بیگی در پاسخ به این سوال که سازمان مدارس غیر دولتی در واکنش به اظهارات علی لاریجانی برای ورود به نظارت بر شهریه نجومی مدارس غیردولتی چه اقدامی داشته است، گفت: در این زمینه تا کنون موضوع خاصی به ما اعلام نشده است، هر چند کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مواردی به موضوعات آموزشی کشور نظارت دارد، اما به طور ویژه در این مورد به ما موضوعی اعلام نشده است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی تصریح کرد: با توجه به فضاسازی‌های بسیاری که درباره شهریه نجومی مدارس غیر دولتی مطرح می‌شود، گاهی موسسان مدارس هم به این موضوع معترض هستند و سعی می‌کنیم در شرایطی که این گمانه‌زنی‌ها و شائبه‌ها درباره شهریه بسیار غیر واقعی است برخورد‌های حقوقی با مدعیان داشته باشیم چرا که اغلب این اظهارات تهمت هستند و پایه و اساسی ندارند.

ارائه مشروط تسهیلات ویژه به هنرستان‌های غیردولتی 

وی درباره برنامه‌ریزی برای توسعه هنرستان‌های غیر دولتی اظهار کرد: صدور مجوز برای توسعه هنرستان‌ها مانعی ندارد، اما در برخی استان‌ها که جذب هنرآموز دچار مشکل بوده، توسعه فضای آموزشی مرتبط متوقف شده است.

محسن بیگی تاکید کرد: البته چنانچه موارد حمایتی در قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیر دولتی در اختیار ما قرار بگیرد، می‌توانیم تسهیلاتی را برای هنرستان‌ها از قبیل واگذاری زمین، خرید تجهیزات، تجهیز کارگاه‌ها و مواردی از این قبیل ارائه دهیم که متأسفانه اکنون این موضوع محقق نشده است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی یادآوری کرد: برای اعمال موارد حمایتی قانون باید این موضوع در بودجه سالیانه و از طریق مجلس مورد توجه قرار گیرد که تا کنون این موضوع انجام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار