مکان های برگزاری نماز عید فطر در شیراز/نماز عید فطر در میانرود به امامت امام جمعه شیراز برپا می شود

برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی، قیام ۱۵ خرداد و روز جهانی قدس/سخنران روز قدس در شیراز، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران است

مکان هایی که نماز عید فطر در آنجا برگزار می شود، اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، اظهار کرد: وی تصریح کرد: نماز عید فطر امسال در مساجد محلات برگزار می شود، به جز در منطقه میانرود که یک نماز به امامت آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز برپا و در حرم شاهچراغ (ع) هم نماز به امامت آیت الله دستغیب برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس در ۷۶ نقطه از استان فارس برگزار می شود، ادامه داد: راهپیمایی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۱۰ خرداد ماه و مقصد راهپیمایی میعادگاه نمازجمعه است.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: در شیراز هم مسیر این راهپیمایی، میدان امام حسین (ع)، بلوار کریم خان زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهارراه پیروزی، بلوار شهید آیت الله دستغیب و حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) میعادگاه نماز جمعه (شبستان حضرت امام ) است.

وی در خصوص تمهیدات رفت و آمد شهروندان با بیان اینکه برای نخستین بار مترو به صورت رایگان مردم را از ایستگاه ها تا ایستگاه مرکزی می رساند، افزود: با سازمان اتوبوسرانی هماهنگی شده تا سرویس های بیشتری در اختیار مردم قرار دهد.

حجت الاسلام رضایی گفت: در مسیر راهپیمایی غرفه هایی برای کودکان و بزرگسالان خواهیم داشت و تمهیداتی برای استقرار منابع آب به منظور گرفتن وضو پیش بینی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: سخنران روز قدس، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران و رئیس ستاد انتفاضه شورای تبلیغات اسلامی است.

وی درخصوص برنامه های ۱۴ خرداد روز ارتحال امام خمینی (ره) تصریح کرد: بیش از ۷ هزار برنامه تدراک دیده شده که از جمله آن ها مسابقات فرهنگی، مسابقات کتابخوانی و برنامه های انتشاراتی در خصوص نگاه امام به جوامع (جامعه جوانان و بانوان و ...) است.

حجت الاسلام رضایی افزود: از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر ۱۳ خرداد، مراسمی در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می شود و سخنران این مراسم آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: مراسمی دیگر به مناسبت ۱۵ خرداد در بعد از ظهر ۱۴ خرداد در حرم سید علاءالدین حسین برگزار می‌شود و سخنران آیت الله فاطمی از اساتید و مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده پیشین مقام معظم رهبری در اردبیل است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه تجمع و راهپیمایی جهانی روز قدس توسط امام خمینی (ره)  پایه گذاری شد، تصریح کرد: زمانی راهپیمایی روز قدس فقط در ایران بود ولی اکنون در قلب اروپا و آفریقا هم این راهپیمایی انجام می شود.

وی اضافه کرد: در دهه پنجم ، راهپیمایی روز قدس از اهمیت بیشتری برخوردار است و بخصوص که بحث انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس و سپس ماجراجویی هایی که کشورهای حوزه خلیج فارس دارند و به شکلی خود را می خواهند به صهیونیست ها نزدیک کنند و آنچه که امروز شاهد آن هستیم بعضی از کشورهای همسایه برعکس موضع امت اسلامی که ضد اشغالگری است عملشان نزدیک شدن با صهیونیست ها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین با اشاره به موضوع جنگ نظامی، افزود: البته مقام معظم رهبری فرمومدند جنگ نخواهد شد و قطعا بر اساس اطلاعات کامل اینگونه قضاوت می شود.

وی با بیان اینکه پس از مدت کوتاهی ترامپ عقب نشینی کرد، گفت: دشمن فکر می کند ایران با حرکت یک ناو هواپیمابر می ترسد و از مواضع خود عقب نشینی می کند در حالی که در این شرایط ملت در کنار حاکمیت ایستاد.

حجت الاسلام رضایی درخصوص نتایج بدست آمده از تغییر و تحولات منطقه و جهان گفت: این تغییر و تحولات نشاندهنده حقانیت جمهوری اسلامی و شکست دشمنان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ضمن تسلیت درخصوص قتل امام جمعه شهرستان کازرون گفت: حجت الاسلام خرسند شخصیت منحصر به فردی داشت و دلسوزی او نسبت به مردم و دین زبانزد بود و این وضوع را روشن و واضح نشان می داد.

انتهای پیام/چ

نماز عید فطر در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.