آیت‌الله مکارم شیرازی:اسرائیل رژیمی غاصب است و سعی در پنجه‌اندازی با ممالک اسلامی دارد

مرجع تقلید شیعیان گفت:رژیم غاصب اسرائیل اگر دستش به دیگر نقاط ممالک اسلامی برسد تمام کشور‌های منطقه را زیر سیطره خود قرار می‌دهد و نمونه بارز آن بلند‌های جولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله مکارم شیرازی در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در مسجد مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد اظهار داشت: یکی از شرایط مهم استجابت دعا بهره‌مندی از کسب و کار حلال و دوری از لقمه‌های حرام است.

وی با بیان اینکه اگر لقمه انسان حرام باشد استجابت دعا بسیار مشکل است افزود: در عصر و زمان ما کسب رزق و روزی حلال کاری دشوار است، بسیاری از بانک‌ها درآمدشان ربوی است، عقود شرعیه را رها کرده و رسما رباخواری می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: اگر عده‌ای خیال کنند آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی قانع هستند سخت در اشتباه هستند، آن‌ها با بهره‌گیری از عمال خود یعنی داعش می‌خواستند بر سوریه و عراق مسلط شوند، اما با مقاومت جانانه محور‌های مقاومت راه به جایی نبردند و شکست خوردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس گفت: امام خمینی (ره) در این زمینه اقدامی با تدبیر انجام داده و آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند که این ابتکاری تاریخی و عامل زنده بودن یاد و نام قدس و فلسطین است.

آیت‌الله مکارم شیرازی بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید و عنوان کرد: بر همه اعم از کوچک و بزرگ، مرد و زن، پیر و جوان لازم است تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و با این اقدام آرمان فلسطین و قدس را زنده نگاه دارند.

وی ادامه داد: حدود شصت سال قبل به‌وسیله دولت انگلستان حکومت نامشروع و غاصبانه اسرائیل در قلب کشور‌های اسلامی تشکیل شد، با اینکه یهودیان نسبت به مسلمانان در اقلیت بودند، اما آن‌ها را از کشور‌های مختلف دعوت کردند و سرزمین‌های مردم را به‌زور و با پول از آن‌ها گرفتند و در اختیار یهودیان و صهیونیست‌ها قرار دادند و متاسفانه برخی از حکام عرب هم در این راه با آن‌ها همراه شدند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اسرائیل رژیمی غاصب است و سعی در پنجه‌اندازی به دیگر نقاط ممالک اسلامی هم دارد گفت: این‌ها اگر دست‌شان برسد تمام کشور‌های منطقه را زیر سیطره خود قرار می‌دهند و نمونه بارز آن بلند‌های جولان است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تقلب کردن در معاملات از دیگر حرام خواری‌ها و از موانع استجابت دعا است، عده‌ای به صورت میلیاردی ارز دولتی در اختیار گرفتند و در بازار آزاد فروختند و این کار حرام است، نمونه دیگر رشوه‌خواری است که متاسفانه در برخی ادارات و سازمان‌ها رواج پیدا کرده است.

انتهای پیام/پ

حرام خواری‌ها و از موانع استجابت دعا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار