در مسیر بندگی؛

صفاتی از خداوند، که باید در وجود انسان نهادینه شود

ماه رمضان فرصت مناسبی برای خود سازی نهادینه کردن صفات الهی در وجودمان است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان شاید بهترین فرصت برای خود سازی است. باید صفات بسیار ارزشمند خداوند متعال مانند رحمانیت را در وجودمان نهادینه کنیم.

صفاتی از خداوند، که باید در وجود انسان نهادینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس امور دینی، در این باره به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از صفاتی که ما دائما درباره خدا می‌گوییم، رحمانیت است. ما در نماز می‌گوییم، خدا رحمان و رحیم است. رحمان یعنی بخشنده بودن. خداوند درباره پیامبر اکرم (ص) نیز می‌فرمایند، «وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ» خداوند متعال همچنین در قرآن کریم می‌فرمایند،‌ای پیامبر! ما تو را رحمیت برای جهانیان قرار دادیم. جالب است درباره همسر هم واژه رحمت آمده است.

صفاتی از خداوند، که باید در وجود انسان نهادینه شود

وی افزود: رحمت یعنی وقتی یک شخص، برای کسی قدمی بر می‌دارد، مزدش را از او نمی‌خواهد. کدام خانمی تا الان به شوهرش گفته مزد نماز من را بده. کدام مردمی تا الان به خانمش گفته، مزد روزه گرفتن من را بده. زن و شوهر می‌گویند، همسر نمی‌تواند، مزد من را بدهد، پس در زندگی هم هر قدمی که زن و شوهر برای هم بر می‌دارند، مزدش را نمی‌تواند دیگری بدهد. صبح تا شب سر کار هستی، مزدت را از همسرت نخواه؛ چراکه رحیم هستی. فقط نگوییم خدا رحیم است. ماه رمضان فرصتی است که صفات خداوند را در وجودمان نهادینه کنیم. یعنی من هم گامی بردارم. باید رحیمانه و همراه با رحمت. بدون توقع باشم. آن زمان با خدا معامله می‌کنم و مزدم را از خدا می‌خواهم.

دانلود

انتهای پیام/

رحمانیت فقط برای خدا نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.