معاون وزیر کشور:

اولویت های ۲۰ گانه رونق تولید به استانداران ابلاغ شده است/ شرکت‌های دانش بنیان شناسایی شوند

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از ابلاغ اولویت های بیست گانه از سوی وزیر کشور به استانداران خبر داد.

اولویت های ۲۰ گانه رونق تولید به استانداران ابلاغ شده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از ابلاغ اولویت های بیست گانه در راستای رونق تولید از سوی وزیر کشور به استانداران خبر داد.

 بابک دین پرست شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی هرمزگان اظهار داشت: این اولویت‌ها در راستای منویات و تأکیدهای مقام معظم رهبری و همچنین سیاست‌های رییس جمهوری توسط وزیر کشور به استانداران ابلاغ شده است.

وی افزود: همچنین وزیر کشور، هفت مأموریت ویژه را در راستای رونق تولید برای فرمانداران تعیین و ابلاغ کرده‌اند.

دین پرست تصریح کرد: از جمله این مأموریت‌ها می‌توان به مراقبت از واحدهای تولیدی فعال، احیا و بازگشت به تولید واحدهای راکد و غیر فعال، بازگشت به تولید واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها، رصد مشکلات و حل موانع و مشکلات واحدهای مشکل دار و واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: خودکفایی در زمینه تأمین قطعات مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی از دیگر موارد مورد تاکید وزیر کشور به استانداران است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: در این راستا از استانداران می‌خواهیم تا شرکت‌های دانش بنیان که توانایی تولید قطعات و مواد اولیه واحدهای تولیدی را دارند شناسایی و زمینه جهت توسعه فعالیت‌های آنها ایجاد شود.

دین پرست در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به پیگیری اجرای مصوبات توسعه پایدار جزایر هرمزگان، گفت: در پی سفر و بازدید وزیر کشور از جزایر هرمزگان، سند حل مشکلات و توسعه پایدار جزایر این استان تهیه و از سوی رئیس جمهور دستور اجرای آن صادر شد.

وی ادامه داد: از مجموع ۷۰ مصوبه برای توسعه جزیره های هرمزگان تاکنون افزون بر ۵۰ درصد این مصوبه‌ها اجرایی شده و اجرای باقیمانده مصوبه‌ها نیز با جدیت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه هرمزگان از استان‌های برتر کشور در راستای برگزاری نشست ستاد اقتصاد مقاومتی محسوب می شود، اظهار داشت: هرمزگان رتبه سوم کشور در راستای اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی را در اختیار دارد که این امر بیانگر جدیت مسوولان این استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: در حوزه رونق تولید یک هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۷۷ طرح در هرمزگان پرداخت شده است.

دین پرست بیان داشت: در راستای اشتغال روستایی و عشایری نیز تاکنون افزون بر دو هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به هرمزگان اختصاص یافته و انعقاد قرارداد شده است.

انتهای پیام/ب

صحبت های دین پرست در هرمزگان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.