در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

تدوین بسته عملیاتی بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش از انجام پروژه پژوهشی تدوین بسته عملیاتی بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل خبر داد.

تاکید ویژه بر افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان دختر مناطق محروم/ تدوین بسته عملیاتی بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیلفرحناز مینایی پور مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات این اداره کل برای پوشش تحصیلی و عدالت آموزشی در میان دختران اظهار کرد: با توجه به بخشنامه‌ای که اواخر اردیبهشت صادر شده است افزایش پوشش تحصیلی دختران و برقراری عدالت آموزشی به طور ویژه‌ای مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بند ۵ این بخشنامه افزایش پوشش تحصیلی و عدالت تحصیلی از سوی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است و از مشاوران امور زنان در خواست شده است تا در این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

پوشش تحصیلی ۸۰ درصدی دانش آموزان دختر در متوسطه دوم

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت فعلی پوشش تحصیلی دختران در مقاطع مختلف تصریح کرد: اکنون پوشش تحصیلی دختران در دوره ابتدایی ۹۸ درصد، در دوره متوسطه اول ۹۲ درصد و در متوسطه دوم ۸۰ درصد است و در این میان گزارشاتی مبنی بر آمار ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل در دختران برخی از استان‌ها افزایش یافته است.

مینایی بیان کرد: انتظار می‌رود در تدوین و نظارت برنامه‌های مربوط به افزایش پوشش تحصیلی مشارکت حداکثری دستگاه‌های دیگر وجود داشته باشد تا عدالت آموزشی محقق شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی حساس به جنسیت برقراری عدالت جنسیتی و کاهش محرومیت در بخش دختران از برنامه‌هایی است که در دفتر امور زنان آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

جذب و بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به انجام پروژه پژوهشی تدوین بسته عملیاتی بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل کرده با همکاری معاونت زنان گفت: در تدوین این بسته از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های درون دستگاهی همچون معاونت‌های آموزشی و برون دستگاهی از جمله جوامع محلی برای شناسایی علل و تدوین راهکار‌های عملیاتی بهره گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از شناسایی علل و تدوین راهکار‌ها برای توسعه پوشش تحصیلی، جذب و بازگرداندن این دختران با راهکار‌های جدید و همکاری معاونت‌های آموزشی و سایر بخش‌های ذیربط گام بعدی است که در دستور کار داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هیفا
۰۱:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام...من بعنوان یه جوان جویای کار ونماینده تمام افرادی که قراره دراستخدامی اموزش پرورش شرکت کنن ازتون میخام با رییس امور استخدامی کشور مصاحبه کنین و ازشون بخاین مجری ازمون پیش رو(اموزش پرورش) رو به سنجش واگذار کنن.چون جهاد امتحان خودشو پس داده ...عمر و وقت ما اینقدر زیاد نیس ک بخایم با جهاد به فنا بدیم..لطفا رسیدگی کنین..امید ما به شماست
آخرین اخبار