نه به معامله قرن/خطیب جمعه قم عنوان کرد؛

پیام اصلی روز قدس امسال نفی معامله قرن بود/امروز فرهنگ ناپسند غربی در خانواده‌ها نفوذ کرده است

پیام اصلی روز قدس امسال نفی معامله قرن بود/فرهنگ ناپسند غربی در خانواده‌ها نفوذ کرده استآیت الله اعرافی گفت:لغو حق بازگشت فلسطین مصیبتی بزرگ برای امت اسلام است همه آمدیم که در برابر این طرح شیطانی قد علم کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛آیت‌الله  اعرافی،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس، خانواده را سلول اصلی تربیت نسلی سالم و رشید عنوان کرد و اظهار داشت: امروز خانواده‌ها در معرض انواع خطر‌ها و آسیب‌ها هستند.

امام‌جمعه قم با بیان انواع آسیب‌هایی که خانواده را تهدید می‌کند، افزود: همه ما زنگ‌های خطر فروپاشی خانواده را می‌بینیم، زیبنده جامعه اسلامی نیست که مواجهه با این‌همه آسیب در خانواده‌ها باشیم، فرهنگ ناپسند غربی امروز در عمق خانه‌ها و خانواده‌ها نفوذ کرده است.

وی افزود: اگر جامعه‌ای سالم می‌خواهیم آغاز آن خانه‌های ما بوده و حضور اندیشه الهی در متن خانه‌ها وظیفه همه ما است. اسلام هم برای روابط همسران یک دستورالعمل جامع داده و هم تربیت فرزندان را بسیار مهم شمرده است.

اعرافی با تأکید بر اینکه در منطق اسلام وظیفه پدر و مادر فراتر از امور ظاهری است، تصریح کرد: روابط همسران، غذای حلال، نام نیک و حضور معنوی خانواده بر روی فرزندان قبل و بعد از تولد زمینه‌ساز داشتن خانواده‌ای سالم است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر رعایت روابط خوب از سوی والدین ابراز کرد: رعایت این روابط سبب تربیت فرزندان خوب می‌شود، عدم رعایت این اصول سبب می‌شود که هرگز فرزندان خوب تربیت نشوند.

وی گفت: غذا و لقمه حرام در زندگی انسان و خانواده‌ها بسیار مهم و تأثیرگذار بوده و در روایات آمده تا چهل روز اعمال انسان قبول نمی‌شود، بنابراین ما باید به نجات خانواده‌ها و اصلاح آن بیاندشیم و اصول و روش‌های آن را در فضای خانواده پیاده کنیم.

اعرافی در خطبه‌های دوم نماز، ضمن گرامیداشت چهاردهم خرداد سالروز وفات امام خمینی (ره) گفت: امروز در روز قدس آمده‌ایم تا با آرمان‌های امام راحل و انقلاب پیمان ببندیم.

امام‌جمعه قم افزود: امروز مردم قم در یک حماسه بسیار بزرگ حضور یافتید، درود خدا بر همه ملل اسلامی که امروز در یک آزمایش بزرگ الهی حضور یافتید، یاد و خاطره شهدای مقاومت و فلسطین را گرامی می‌داریم.

وی ضمن گرامیداشت شهید خرسند امام‌جمعه کازرون گفت: حوزه‌های علمیه در کنار مردم بوده و هرگز این فشار‌ها و تهدید‌ها ملت را از راهی که می‌رود عقب نخواهد راند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ضمن تبریک پیشاپیش عید فطر ابراز کرد: امیدواریم امسال عید فطر باشکوهی داشته باشیم و همچنین از شهر مقدس قم انتظار می‌رود فضای قم فضای الهی و ارزش‌های اسلامی شود.

اعرافی پیام اصلی روز قدس امسال را نفی معامله قرن دانست و تصریح کرد: معامله قرن هنوز رسمی اعلام‌نشده، اما بخش‌هایی از آن به‌تدریج رونمایی شده است، رسمیت کامل اسرائیل و تضعیف فلسطین، عادی‌سازی روابط اسرائیل، لغو حق بازگشت فلسطینیان به این کشور، ممنوعیت ارتش برای فلسطین ضعیف، حذف مقاومت و مهار جبهه مقاومت و مهار ایران ازجمله بند‌های این معامله است.

امام‌جمعه قم لغو حق بازگشت فلسطینیان را یک مصیبت بزرگ برای امت اسلام دانست و افزود: همه ما آمده‌ایم که در برابر این طرح شیطانی قد علم کنیم.

وی راه‌حل جهان اسلام را قطع همه حمایت‌ها و روابط تجاری با اسرائیل عنوان کرد و افزود: حمایت از جریان مقاومت و غزه، تأکید بر اینکه یا تن به انتخابات می‌دهید و یا با جبهه مقاومت و جهان اسلام مواجه خواهید شد، همراهی با فلسطین مظلوم در همه مجامع، ایستادگی در برابر غارت فلسطین بند‌هایی هستند که در صورت توجه مسلمین سبب نابودی اسرائیل خواهد شد.

اعرافی مطرح کرد: ملت ایران از همه عالم می‌خواهد در صورت مقاومت این رژیم نابود خواهد شد، این منطق مردان خدا است که در بیش از هزار شهر ایران و هزاران روستا برخاسته‌اند، امسال چندین درصد حضور ملت ایران در راهپیمایی بالاتر بوده است، در قم هم از ملیت‌های مختلف در این راهپیمایی باشکوه حضور پیدا کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: پیام ملت به رژیم اسرائیل و آمریکای جنایتکار این است که ما ایستاده‌ایم و هرگز از این مسیر کوتاه نخواهیم آمد، شما گرگ‌های مخملی هستید که از یک‌سو شاخ و نشان می‌کشید و از سوی دیگر خواهان مذاکره هستید.

وی در پایان گفت: ما در برابر عهدشکنی شما خواهد ایستاد، گام دوم را عملی کرده و در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکای جنایتکار و ایادی‌اش ایستادگی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ش

خطبه های نماز جمعه قم در ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.