شهرک صنعتی مدنی آه در بساط ندارد/ همت مسئولان تنها خواسته صنعتگران بومی

اهالی شهرک صنعتی مدنی تبریز از وجود پاره‌ای از مشکلات به تنگ آمده و انتظار توجه ویژه از مسئولان در سال رونق تولید را دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، راه خاکی است و ناهموار، نبود آب اهالی را مجبور به استفاده از آب غیر بهداشتی کرده و در فصل زمستان به دلیل نبود گاز مجبور به سوزاندن گازوئیل، پارچه و چوب هستند تا بلکه قدری سوز و سرمای زمستان را تاب بیاورند و دست و دلشان گرم به کار شود. با بارش برف و باران نیز گل و لای از سر و روی شهرک می‌بارد و تردد وانت بارها را برای حمل با مشکل روبرو می‌سازد.

اینجا با چنین مشکلات طاقت فرسا، روستایی دورافتاده نیست؛ بلکه شهرک صنعتی مدنی است که با قدمتی ۳۶ ساله فاقد هرگونه امکانات رفاهی و یا بهداشتی است. صنعتگران شهرک شهید مدنی با وجود محروم بودن از ساده‌ترین امکانات، چنان کمر به همت بسته‌اند که آدمی انگشت به دهن می‌ماند باید بگویم اینجا کار و فعالیت هم‌چنان ادامه دارد اما سالی که رونق تولید نام بگیرد قطعاً باید شرایط مطلوب در شهرک صنعتی مدنی برای تولیدکنندگان فراهم باشد اما متأسفانه این شهرک، با چنین قدمت و صنعتگرانی که تولید ایرانی را دست به دست می‌کنند تاکنون با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

مشکلات ورد زبان همه می‌چرخد یکی از آسفالت نامناسب گله می‌کند که چرا تا به حال اقدامی در این مورد صورت نمی‌گیرد و دیگری از نبود گاز گله مند هست که چرا یک شهرک صنعتی نباید گاز داشته باشد و ما در فصل زمستان باید سختی بکشیم و حال چشم دوخته‌اند به اقداماتی که برای حفاری گاز در دست انجام است.

شهرک صنعتی مدنی آه در بساط ندارد/ کاش هایی که کاش دیده شود

هرنوع مشکلی داریم

در این شهرک که قدم می‌زنم کوچه پس کوچه‌هایی را می‌بینم که پر از کارگاه‌های کوچک و بزرگ است و عطر چوبی که هوش از سر آدمی می‌پراند. کارگاهی بزرگ توجه‌ام را به خود جلب می‌کند با یک سلام و خدا قوت وارد کارگاه شدم؛ کارگاه پر از ام دی اف رنگارنگ و دستگاه‌های عجیب و غریب است؛ گویا فقط دستان این صنعتگر آشنا به فن آنهاست تا کار را به جلو ببرد بی دلیل نیست که می‌گویند ظرفیت اشتغالزایی دارد چرا که هر کارگاه، برای چند نفر جوان، روزی می‌شود. این صنعتگر از سال ۱۳۹۰ در زمینه تولید کابینت فعالیت دارد.

او می‌گوید: ما هر نوع مشکلی داریم از جمله نبود گاز، آب، خطوط ارتباطی و برق هم که در حدی است که بتوانیم امرار معاش کنیم، راه‌ها را هم که خودتان می‌بینید خاکی است در قبال پرداخت عوارض مشاغل و خلافی هیچ‌گونه امکاناتی نداریم و نبود گاز در فصل زمستان، ما را مجبور به استفاده از گازوئیل و چوب می‌کند تا کارگاه گرم شود.

سهم ما در آلودگی هوای شهر

حق لاله از صنعتگران این شهرک در تولید کابینت است برایم این جالب بود که صنعتگران این شهرک، از آلودگی هوا به دلیل سوخت‌هایی که از سر ناچاری انجام می‌دهند در رنج هستند حق لاله می‌گوید: این شهرک تأثیر بسزایی در آلودگی هوا در فصل زمستان دارد چرا که مشرف به شهر است اما وجود گاز می‌تواند مشکلات بسیاری را حل کند.

وی ۱۸ سال است که در این شهرک فعالیت دارد و بزرگ‌ترین مشکل را نبود جدول کشی، آسفالت ریزی مناسب و نبود آب می‌داند و معتقد است که باید تمام کارگاه‌ها در این شهرک با مدیریت خاصی حرکت کنند. این شهرک قدمتی ۳۶ ساله دارد که می‌توان به راحتی تخمین زد که این شهرک دارای ۳ هزار و ۵۰۰ کارگاه فعال هست.

شهرک صنعتی مدنی آه در بساط ندارد/ کاش هایی که کاش دیده شود

از نامش پیداست شهرک صنعتی مدنی، جایی که تولید ایرانی بیشتر به چشم می‌خورد اما حیف که وجود پاره‌ای ازمشکلات همچون نبود گاز در این شهرک که در فصل زمستان اهالی را مجبور به استفاده از سوزاندن پارچه و چوب می‌کند طاقت فرساست اما با این حال کسب و کار ادامه دارد اما در سالی که با نام رونق تولید همراه گشته باید شرایطی در این شهرک فراهم گردد تا صنعتگران با خیالی آسوده دل به کار دهند نه اینکه از مشکلات ناله کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.