دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان + فیلم

دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان به همراه ترجمه، تفسیر و شرح آن را در این گزارش بخوانید.

در دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم: اَللّـهُمَّ ارْزُقْنى فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَصَیِّرْ اُمُورى فیهِ مِنَ الْعُسْرِ اِلَى الْیُسْرِ وَاقْبَلْ مَعاذیرى وَحُطَّ عَنّى الذَّنْبَ وَالْوِزْرَ یا رَؤُفاً بِعِبادِهِ الصّالِحینَ خداوندا در این روز فضیلت لیلة القدر را نصیب من گردان وتمام امور وکار‌های مشکل را آسان کن وعذرهایم را بپذیر ورز وگناهم را محو ونابود ساز‌ای روف ومهربان در حق صالحان.

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا بصیری مدرس دانشگاه و کارشناس مذهبی در تفسیر دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان به خبرنگار ما گفت: در دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان، از خدا می‌خواهیم که خدایا آن فضائل شب قدر را روزی ما کن. آنقدر شب قدر، بزرگ، سنگین و پر محتواست که گویا باز هم باید از خدا بخواهیم که آن فضیلت‌های شب قدر را بر ما نازل کند؛ حتی اگر شب قدر گذشته و به پایان رسیده است. با این وجود، دعا برای نازل کردن، مجدد فضیلت شب قدر، این نگاه را به مومن می‌دهد که فضیلت چنین شبی فراموش نشود.

به گفته او، آن‌قدر شب قدر اهمیت دارد که در سوره‌هایی از قرآن کریم، سفارش شده در نماز‌هایمان سوره قدر بخوانیم. نکته دیگری که در این دعا آمده، این است که خدایا کارهایم را رفته رفته از سختی به آسانی بکشان. دنیا، دنیای آزمون است. آسانی و سختی، مشکلات و راحتی با هم است. انسان مومن باید آرام آرام مسیرش به سمت آرامش و آسایش برود. این موضوعات با توکل به خدا و در صراط مستقیم به دست می‌آید. در عبارات پایانی این روز، متوجه می‌شویم که هیچ سختی سخت‌تر از ارتکاب به گناه و مقابله با ابلیس نیست. در آخر دعا بنده می‌گوید، خدایا گناه را از دوش من بردار.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ل
۱۶:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
خدایا کمکم کن ب عشقم برسم‌ عشقم را دوباره ببینم و عشقم با من ازدواج بکند حاجت من را برآورده کنی التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
سلام به تلاشگران عزیزان باشگاه خبرنگاران خیلی متشکریم دعای هر روز ماه مبارک رمضان را به وبسایت زیبای تان گذشتید به همه روزه داران آرزوی قبولی طاعات و عبادات از پروردگار خواهانیم التماس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
نکنه شب بیست و هفتم ماه رمضان شب قدره باید در ایران برای اطمینان این شب رو احیا گرفت
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۰۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
یارب همه کار مشکلم را آسان کن ، در لیله القدر بر این بند حقیر فقیر کمترین رو سیاه گدای در خانه ات احسان کن ، از وزر و معاصی و وبالم کن پاک ، با رافت خود دردهای مرا درمان کن . آمین یا رب العالمین . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۲۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
این دو سه شب آخر ماه رمضان کریم رو هم به دلخواه احیا بگیریم شاید این آخرین ماه مبارک رمضانمان در عمرمان باشد از یک لحظه و یک ساعت آینده خود خبر نداریم انشاءالله که آخرین ماه رمضان کریم عمرمان نباشد ولی عمر دست خداوند جل جلاله است و باید از فرصتها غافل نشویم و کمال استفاده را که مورد رضای حضرت حق جل جلاله است را بجا آوریم انشاءالله همه مومنین مسلمین خیر دنیا و آخرت ببینیم و آخر عاقبتمان ختم به خیر رستگاری شود . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
چه زود رفت انگار کلا یک روز بود
آخرین اخبار