اردوگاه دانش آموزی بروجرد به تالار فرهنگیان تبدیل می‌شود

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: اردوگاه دانش آموزی فیال این شهرستان به باغ تالار فرهنگیان تبدیل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد مهرافزون مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: اردوگاه شهدای فیال بروجرد یکی از سرمایه‌های آموزش و پرورش است و این میراث تفریحی و فرهنگی با مرمت و بهسازی برای همیشه حفظ و به "باغ تالار فرهنگیان بروجرد" تبدیل خواهدشد.

وی با اشاره به مساحت ۱/‏۵‬ هکتاری این اردوگاه اظهارداشت: طرح توسعه این اردوگاه و تغییر به باغ و تالار فرهنگیان در دستور کار قرار گرفته و با عزم جهادی مشکلات موجود از جمله تعریض راه دسترسی آن صورت خواهد گرفت.

مهرافزون ادامه داد: اردوگاه فرهنگی، تربیتی و تفریحی دانش آموزی فیال در سال ۱۳۱۳ بنا شده و با گذشت حدود ۸۰ سال از عمر این اردوگاه هیچ‌گونه اقدام جدی و اساسی برای احیا و مرمت آن صورت نگرفته است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: احیای زیر ساخت‌های اردوگاه شهدای فیال اعم از خوابگاهها، شهربازی، آلاچیق ها، برق کشی محوطه در شرف انجام خواهد بود و نیز معضل چندین ساله آب آشامیدنی آن نیز به طور اساسی واصولی و ریشه‌ای حل شده است.

وی یکی از رسالت‌های خطیر آموزش و پرورش بروجرد را احیا و زنده نگه داشتن افتخارات گذشته و حال برای نسل آینده دانست و یادآور شد: نسل دیروز و امروز حق دارند و باید بدانند گذشتگانشان مردمانی ریشه دار و فرهنگ مدار و با تمدن بوده اند و میراث‌هایی ارزشمند و گرانبها برایشان به یادگار گذاشته اند.

وی تاکید کرد: امروز بار سنگینی از امانت داری و حفظ ارزش‌های فرهنگی و هنری بر گردن تک تک ماست که باید میراث گرانبها فرهنگی وهنری آموزش و پرورش بروجرد را حفظ و ضبط کرد ویکی از این میراث‌های ارزشمند اردوگاه شهدای فیال است.

وی اظهار داشت: اردوگاه شهدای فیال بروجرد یکی از انگشت شمار و قدیمی‌ترین اردوگاه‌های کشور می‌باشد که نظیر دبیرستان تاریخی امام خمینی (ره) این شهر، نماد تاریخ پر افتخارو با شکوه آموزش و پرورش بروجرد است که این دبیرستان در آینده نه چندان دور موزه آموزش و پرورش بروجرد خواهد شد.

مهرافزون اظهار امیدواری کرد بتوان با حمایت خیرین و نیز مساعدت مقامات محلی و کشوری از جمله فرمانداری و استانداری و حمایت نمایندگان بتوان به زودی عملیات تبدیل اردوگاه به باغ فرهنگیان را آغاز و به بهره برداری برسد.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد نیز گفت: با توجه به نیاز جمعیت ۵۴ هزار نفری دانش‌آموزی این شهرستان تلاش شده با همکاری منابع طبیعی زمینی به وسعت ۱۵ هکتار برای احداث اردوگاه جدید دانش‌آموزی بروجرد جانمایی شود.

مهرافزون تصریح کرد: برای احداث این اردوگاه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که امید است با احداث آن به اردوگاه کشوری تبدیل شود.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار