یک مقام مسئول در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برنامه‌ریزی برای رسیدن کالای اساسی به دست مصرف‌کنندگان/ صدور بارنامه در بنادر مهم کشور افزایش یافت

معاون دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: سال گذشته ۵۸۴ هزار کامیون، حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی را جابه‌جا کردند.

برنامه‌ریزی برای رسیدن کالای اساسی به دست مصرف‌کنندگان/ صدور بارنامه در بنادر مهم کشور افزایش یافتپیمان مقدم، معاون دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هم اکنون ۹۰ درصد از حمل کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود، اظهار کرد: برای اجرای اصل ۴۲ قانون اساسی بخش عمده‌ای از حمل‌ونقل جاده‌ای به بخش خصوصی واگذار شده و دولت کمترین نقش را برای مدیریت این حوزه بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه در اواخر سال گذشته بخش انبوهی از کالا‌های اساسی به بنادر کشور وارد شد، گفت: برای جابه‌جایی و توزیع این کالا‌ها از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استفاده شد، به طوری که آمار تردد کامیون‌ها در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته رشد جهشی داشته است.


بیشتر بخوانید: ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شد/ کشتی‌ کالا‌های اساسی بدون نوبت تخلیه می‌شود


مقدم با اشاره به اینکه در ماه‌های پایانی سال ۹۷ و همچنین در ماه‌های آغازین امسال شاهد ورود انبوه کالا‌های اساسی از جمله گندم، سویا، کنجاله بودیم، تصریح کرد: بندر امام خمینی(ره) مهم‌ترین بندری بود که این کالا‌های اساسی در آن وارد شده است و به دلیل آنکه این کالا‌ها در اسرع وقت توزیع و به دست مصرف‌کنندگان برسد از ناوگان جاده‌ای استفاده کردیم.

معاون دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در انبار‌های مهم بنادر کشور از جمله بندر شهید رجایی، امیرآباد، نوشهر، چابهار و فریدون کنار این کالا‌ها وجود دارد و برای تشویق کامیون‌داران در جهت توزیع این کالاها اقدامات بسیاری از جمله توزیع لاستیک و روغن موتور را انجام دادیم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا وارد کشور شد که ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن از آنها در بندر امام خمینی(ره) وارد شد و برای جابه‌جایی این کالا‌ها ۵۴۸ هزار بارنامه و سفر در داخل کشور انجام شد.

مقدم تصریح کرد: ۴۰ هزار کامیون در اردیبهشت سال گذشته در بندر امام خمینی(ره)، ۸۷۰ هزار تن کالا را جابه‌جا کردند و این در حالی است که در اردیبهشت امسال ۵۴ هزار کامیون، یک میلیون و ۲۳۶ هزار تن کالای اساسی را جابه‌جا کرده‌اند و امسال شاهد افزایش ۱۴ هزار صدور بارنامه نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

معاون دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: روند جابه‌جایی کالا‌ها امسال افزایشی بوده و پیش‌بینی می‌شود همین روند سیستم توزیع کالا در خرداد امسال هم توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای اجرایی شود.

انتهای پیام/

 توزیع سیستمی برای جابه‌جایی کالاهای اساسی از بنادر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۰۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
خودم کارمند سایپا هستم پس چرا؟ تمام قطعات وارداتی خودروهای مربوط به محصولات سایپا ترخیص نمی شوند؟ تا محصولاتی که تولید شده و در پارکینگ سایپا در حال خاک خوردن هستند به دست مشتریان برسد؟ در حالیکه قطره چکانی قطعات ازگمرک ترخیص میشود و خودروی تولید شده فقط به کسانیکه پول نقد میدهند با این قطعات تکمیل و تحویل میشود
Germany
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
باید هر شهر به ازای ۲۰ هزار نفر یک فروشگاه بزرگ باشه از تولید به مصرف
یعنی تهران به هزار فروشگاه زنجیره ای نیاز داره تا تورم کنترل شه
جای بانک همچین موسسه ای بزنند
آخرین اخبار