رئیس سازمان بسیج سازندگی:

جهادگران آستین همت را برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی بالا زدند

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: جهادگران آستین همت را برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده بالا زدند.

جهادگران آستین همت را برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی بالا زدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد زهرایی صبح یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار کرد: سال ۹۸ کید دشمنان علیه ملت ایران به حداکثر خود رسید و همه ابرقدرت‌ها برای به زانو زدن ایران اسلامی یک صدا شدند.

رئیس بسیج سازندگی با اشاره به اینکه شعار امسال روز بسیج سازندگی را هر ایرانی یک خدمت رسان گذاشتیم، بیان کرد: این شعار برگرفته از تجربیات دفاع مقدس است که همه ایرانیان پشتیبان جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

زهرایی ادامه داد: با توجه به تهاجمات و کید معاندان، نظام اسلامی برای عبور از بحران‌ها و مسائل بیش از مدیریت اداری به مدیریت جهادی و قرارگاهی نیاز دارد.

خسارت تقریبی ۴۰ هزار میلیاردی سیل

وی با اشاره به اینکه سیل آغاز سال ۹۸ به طور تقریبی ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کرد، افزود: با این حال جلوه‌های زیبایی از همبستگی و دفاع از سرزمین در مقابل سیل ویران کن در مناطقی، چون خوزستان به نمایش گذاشته شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در مناطق مختلف استان‌های سیل زده هر شب ۷۰۰ -۸۰۰ نفر در راستای گره گشایی از کار مردم فعالیت شبانه روزی داشتند.

زهرایی با اشاره به اینکه در شرایطی، چون سیل نیاز به امیدآفرینی داریم، بیان کرد: امیدواریم با اطلاع رسانی خدمات توسط رسانه‌ها امیدآفرینی در طول سال ۹۸ ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به طرح جهاد همبستگی برای مناطق سیل زده ادامه داد: این طرح در دو مرحله کمک رسانی آنی و کمک برای بازسازی پیگیری می‌شود.

حضور پنج هزار و ۳۸۰ گروه جهادی در مناطق سیل زده

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به حضور، پنج هزار و ۳۸۰ گروه جهادی در قالب ۷۸ هزار نفر برای کمک به سیل زدگان افزود: با این وجود دو هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در صف انتظار ماندند.

زهرایی گفت: ۲۰ هزار خانه و دو هزار و ۴۰۰ کوچه و خیابان در مناطق سیل زده توسط جهادگران با همکاری مردم از گل و لای خارج شدند.

وی اظهار کرد: همچنین ۶۱۶ تیم عمومی پزشکی،۳۰۲ تیم پزشکی تخصصی و ۱۱۰ تیم دامپزشکی و ۲۰۰ تیم مشاوره برای خدمت رسانی در مرحله اول به مناطق سیل زده آمدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه مرحله اول کمک به سیل زدگان برگ زرینی برای نظام بود، بیان کرد: در مرحله اول جهادگران هزار و ۳۰۰ سیل بند و ۴۰۰ پل موقت و روستایی در استان‌های سیل زده ساختند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی خود را کمک کننده دولت در بازسازی مناطق سیل زده می‌داند، افزود: دولت ۱۰ میلیون کمک بلاعوض و ۴۰ میلیون تسهیلات به سیل زدگان اعطا می‌کند و بسیج نیز ظرفیت خیرین و جهادگران را وارد میدان می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به پایان یافتن کار ۳۷۰ واحد تعمیری و تأمین اعتبار برای ۸ هزار واحد گفت: ۱۰۰ واحد نیز حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

روند رو به رشد ۴۰ هزار پروژه عام المنفعه

زهرایی با اشاره به پروژه اجرایی شدن ۴۰ هزار پروژه عام المنفعه و زود بازده که از بهمن ۹۷ اغاز شد، اظهار کرد: در این سه ماه هزار و ۷۰۰ پروژه به پایان رسید که ۲۰۰ پروژه در خراسان جنوبی بوده است.

وی بیان کرد: همچنین از ۴۰ هزار پروژه تعداد ۱۲ هزار پروژه ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به پروژه کرامت محله‌های آسیب پذیر افزود: در قالب این طرح هزار و ۵۲ پروژه عام المنفعه در ۴۰۰ محله در دستور کار قرار گرفت.

زهرایی گفت: از این تعداد پروژه برای ۶۰۲ پروژه تأمین اعتبار صورت گرفت و ۲۹۴ پروژه به سرانجام رسید.

وی با اشاره به وضعیت مناطق زلزله زده کرمانشاه یادآور شد: هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی نیز تحویل سیل زدگان کرمانشاه شده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: سیل ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.