معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان عنوان کرد:

کاهش روشنایی نما‌های درون‌شهری در فصل تابستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، خواستار کاهش روشنایی نما‌های درون‌شهری در فصل تابستان شد.

کاهش روشنایی نما‌های درون‌شهری در فصل تابستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مهرداد سلطانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه تغییر ساعت کاری ادارات در فصل تابستان با رویکرد کنترل مصرف برق در پیک مصرف برق کشوری و کمک به سایر استان‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: در صورت موافقت استاندار، این تغییرات توسط اداره‌کل مدیریت بحران استان زنجان اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: تغییرات در مورد ساعات کاری ادارات در همه روز‌های تابستان نخواهد بود و این موضوع به صورت مقطعی و بر اساس نیاز کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به خنکی نسبی استان زنجان، افزود: هم‌اکنون به جز طارم، شهرستان‌های دیگر استان زنجان با گرمای شدیدی مواجه نیستند و استان زنجان در زمینه تامین برق مشکل چندانی ندارد و اقدامات صورت گرفته با رویکرد کمک به تامین برق استان‌های گرمسیری انجام می‌شود.

سلطانی خواستار همکاری دستگاه‌های مختلف با شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان شد و گفت: در صورت نیاز و به پیشنهاد شرکت توزیع، دستگاه‌های دارای برق اضطراری از ژنراتور‌های برق خود استفاده کنند.

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد :  وضعیت تولید برق در سال‌جاری نسبت به سال گذشته در شرایط بهتری قرار دارد و با توجه به افزایش میزان بارندگی‌ها نیروگاه‌های برق‌آبی در مدار بوده و توصیه‌ها نسبت به مدیریت و کنترل مصرف برق در پیک بار در تابستان جهت پیشگیری از قطعی احتمالی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، خواستار کاهش روشنایی نما‌های درون‌شهری در فصل تابستان شد و تصریح کرد: این بدان معنا نیست که روشنایی اماکن عمومی کاهش یابد، اما باید روشنایی‌های سطح شهر باید با مدیریت انجام شود و همچنین در فصل تابستان شهروندان در ساعات پایانی روز از فضای سبز و پارک‌های سطح شهر‌ها استفاده می‌کنند و در کنار مدیریت صحیح مصرف برق توسط شهرداری‌ها نیاز شهروندان نیز تامین شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان دارای پهنه مرتعی زیادی است، تاکید کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه جلوگیری از آتش‌سوزی این مناطق بسیار حائز اهمیت است.

سلطانی گفت :  بهره‌گیری از ظرفیت دهیاران و شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها برای آموزش جلوگیری و مهار آتش‌سوزی‌ها اهمیت بالایی دارد و پایش دقیق و اطلاع‌رسانی مناطق بحرانی آتش‌سوزی استان توسط اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری انجام شود تا همکاری در مواقع بحرانی در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه باید از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی مخابرات و زیرساخت‌های ارتباطی برای اطلاع‌رسانی و توجه به مسائل ایمنی در مراتع بهره گرفت، خاطرنشان کرد: با این اقدامات می‌توان شاهد کاهش خسارت ناشی از آتش‌سوزی در مراتع بود.

انتهای پیام /ک 

تغییر ساعات کاری ادارات موقتی بوده و بر اساس نیاز کشور انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.