نگاهی به یکی از زیباترین بنا‌های تاریخی روسیه

کلیسا‌های کیژی در قرن بیست و یک در جزیره کیژی در روسیه ایجاد شده اند. این کلیسا‌ها فراغ از دو برج اصلی شامل مقبره، عتبادتگاه، و سازه‌های چوبی مکمل است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کلیسا‌های ۳۰۰ ساله کیژی در روسیه را می‌توان یکی از جاذبه‌های معماری و توریستی زیبای این کشور دانست، اما یکی از مهمترین عناصر جذابیت این کلیسا را می‌توان ساخته شدن این کلیسا بدون حتی یک میخ دانست.

نگاهی به یکی از زیباترین بنا‌های تاریخی روسیه / ساخت کلیسایی باشکوه بدون حتی یک میخ

کلیسا‌های کیژی از جنس چوب ساخته شده و در روند ساخت این کلیسا‌ها هیچگونه میخی به کار نرفته است. این موضوع باعث شده معماری این کلیسا‌ها از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

نگاهی به یکی از زیباترین بنا‌های تاریخی روسیه / ساخت کلیسایی باشکوه بدون حتی یک میخ

کلیسا‌های چوبی کیژی تنها کلیسا‌های چوبی در جهان نیستند، اما این کلیسا‌ها از از بلندترین کلیسا‌های جهان محسوب می‌شوند. کلیسا‌های کیژی در قرن بیست و یک در جزیره کیژی در روسیه ایجاد شده اند. این کلیسا‌ها فراغ از دو برج اصلی شامل مقبره، عتبادتگاه، و سازه‌های چوبی مکمل است.

جالب است بدانید که این مجموعه زیبا در سال ۱۹۹۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. کیژی نمونه‌ای عالی از رشد و رونق نجارت و معماری روسیه در آن دوران است. جزیره کیژی در دریاچه اوگا واقع شده است و از زیبایی بصری خاصی نیز برخوردار است. در دهه ۱۹۵۰، حصار این کلیسا بازسازی شد و با یک ساختار ۳۰۰ متری یک ورودی زیبا برای آن طراحی شد.

نگاهی به یکی از زیباترین بنا‌های تاریخی روسیه / ساخت کلیسایی باشکوه بدون حتی یک میخ

جزیره کیژی به موزه‌ای واقعی از معماری و ساختمان سازی تبدیل شده است و بسیاری از آثار تاریخی دیگر نیز به این جزیره منتقل شده اند. به طور کلی، این جزیره تجربه‌ای جذاب را به مخاطبان ارائه می‌دهد. برای ساخت این بنا از ترکیبی از چوب‌های کاج، صنوبر و چوب آسپن استفاده شده است.

طراحی این بنا به رسم آن زمان به ویژه در بخش گنبد‌ها بسیار زیبا است. این مجموعه دارای ۲۲ گنبد و طراحی منحصر به فرد است. بر اساس یک روایت محلی و قدیمی سازنده این بنا همه بنا را با کمک یک تبر خاص ساخته و پس از اتمام کار ضمن پرتاب تبر به دریاچه دور جزیره، گفته است: " دیگر هیچ فردی نمی‌تواند چنین بنایی ایجاد کند. 

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

ساخت کلیسایی باشکوه بدون حتی یک میخ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار