فرماندار قم خبر داد؛

بیش از ۲۳ هزار قمی به مرقد امام (ره)اعزام شدند/سه آئین بزرگ دینی و ملی در استان با امنیت کامل برگزار شد

بیش از ۲۳ هزار قمی به مرقد امام (ره)اعزام شدند/سه آئین بزرگ دینی و ملی در استان با امنیت کامل انجام شدفرماندار قم از برگزاری سه آئین بزرگ دینی و ملی ارتحال امام (ره)،قیام ۱۵ خرداد و عید سعید فطر در قم با امنیت کامل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حیدری،فرماندار قم برنامه ریزی برای اعزام هزاران تن از مردم قم به مرقد حضرت امام (ره) را از جمله مهمترین اقدام‌های صورت گرفته در  ایام ارتحال امام راحل دانست و گفت: برگزاری سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، سالگرد قیام ۱۵ خرداد و عید سعید فطر از جمله آئین‌هایی بود که در قم برای برگزاری مناسب آن‌ها برنامه ریزی گسترده‌ای صورت گرفت و با امنیت کامل  برگزار شد.


وی با اشاره به برگزاری ۱۰‌ها جلسه هماهنگی میان دستگاه‌های محتلف قم برای برپایی باشکوه این آئین‌های ملی و مذهبی اظهار داشت: با نزدیکی به ایام این مراسم‌ها، با اعلام آماده باش توسط استاندار قم، مرخصی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان لغو و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف در بالاترین سطح انجام شد.

استفاده از ۹۲۰ دستگاه وسیله نقلیه برای انتقال زائران قمی


وی افزود: این تعداد زائر با ۵۲۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰۰ دستگاه مینی بوس و ۳۰۰ دستگاه خودروی شخصی با استفاده از ظرفیت‌های داخل و خارج استان به حرم حضرت امام (ره) اعزام شدند که جمعا ۹۲۰ دستگاه وسیله نقلیه برای انتقال زائران قمی در نظر گرفته شد.


حیدری، ادامه داد: تهیه این تعداد اتوبوس با استفاده از ظرفیت استان به تنهایی غیرممکن بود به همین دلیل علاوه بر به کارگیری ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از ظرفیت داخلی استان، ۱۲۰ دستگاه اتوبوس نیز از استان‌های همجوار تهیه شد.


فرماندار قم با اشاره به برگزاری آئین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه (س) توسط دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: در این آئین باشکوه که عصر ۱۳ خرداد در حرم کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد، علما، روحانیون و مردم شهر قم حضور داشتند.


وی ادامه داد: در ساعت ۱۴ روز ۱۴ خرداد ماه کاروان اعزامی از قم به طرف حرم حضرت امام (ره) حرکت و پس از برگزاری آئین باشکوه سی امین سالگرد ارتحال امام امت در ساعت ۲۰ در کمال صحت و امنیت و بدون کوچک‌ترین مشکل به طرف قم بازگشتند.


فرماندار قم، استقبال قشر‌های مختلف مردم برای ثبت نام و حضور در آئین ارتحال امام خمینی (ره) در قم را بی نظیر دانست و اظهار داشت: بیش از ۲۳ هزار قمی به مرقد امام (ره)اعزام شدند و با وجود اینکه ظرفیت اعزام زائران قم به حرم امام (ره) نسبت به سال گذشته بیش از ۳ هزار تن افزایش یافته بود، ولی همچنان به دلیل محدودیت در وسایل نقلیه عمومی استان، بخشی از علاقه‌مندان موفق به حضور در آئین ارتحال امام راحل نشدند.

اعزام و بازگشت زائران قم از حرم حضرت امام (ره)در امنیت کامل

وی تلاش برای حضور بیشتر مردم برای اعزام به آئین ارتحال امام راحل را نشانه عمق وفاداری مردم به راه امام ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است: حضور علاقه‌مندان از قشر‌ها و گرایش‌های مختلف سیاسی برای شرکت در آئین ارتحال امام امت نشان دهنده ارادت و اعتقاد قلبی مردم قم به آرمان‌های حضرت امام و تعهد و پایبندی آن‌ها به ولایت است.


وی با بسیار عالی دانستن امنیت آئین اعزام و بازگشت زائران به حرم حضرت امام (ره) گفت: هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف استان در بالاترین سطح خود انجام و با ورود مسئولانه‌تر دستگاه‌ها اجرایی، امنیتی، انتظامی، اجرایی و امدادی شاهد بالاترین امنیت و کیفیت خدمات رسانی به زائران در امسال بودیم.


حیدری تاکید کرد: خوشبختانه امسال هیچ‌گونه حادثه جاده‌ای در خلال اعزام زائران به تهران رخ نداد و دلدادگان ولایت در کمال نظم و امنیت با حضودر در آئین سی امین سالگرد ارتحال پیر و مراد خود، در پای صحبت‌های، ولی امرشان نشستند و با آرمان‌های امام پیمان مجدد بستند.


وی با تقدیر از وحدت و انسجام میان همه عوامل اجرایی استان برای برگزاری آئین‌های مهم ملی و مذهبی روز‌های جاری ادامه داد: از همه عوامل انتظامی، امنیتی، امدادی، خدماتی، مردمی و رسانه‌ای که با حضور پررنگ در صحنه در ارتقای خدمات به زائران و در راستای تعظیم شعائر دینی و ملی و تبیین و ترویج آرمان‌های امام (ره) تلاش کرده‌اند، تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.