کدام بیماران می‌توانند از قهوه گانودرما و خواص آن بهره ببرند؟!

قهوه گانودرما همچنین حاوی ویتامین ‏C‏ است و از طرفی عملکرد کبد و ‏کلیه را بهبود می بخشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی هست که نام قارچی با عنوان گانودرما به گوش می خورد و در پی آن قهوه گانودرما که همگان از خواص آن تعریف می کنند و بعضا به یکدیگر پیشنهاد می کنند که حتما از آن استفاده کنند. اما سوالی که در این میان بوجود می آید و امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد به آن پاسخ دهد این است که؛ کدام بیماران می‌توانند از قهوه گانودرما و خواص آن بهره ببرند؟!.

کدام بیماران می‌توانند از قهوه گانودرما و خواص آن بهره ببرند؟!

قهوه گانودرما چیست؟

قهوه گانودرما نوشیدنی با عصاره قارچ قرمز و دانه‌های قهوه بو داده است که ‏Ganoderma lucidum، عنصر اصلی آن بوده و جالب است بدانید این ماده در چین باستان به ‏عنوان"قارچ جاودانگی نامیده می‌شود و از جمله قلیایی‌ترین مواد روی زمین محسوب می ‏شود.

قهوه گانودرما نوعی نوشیدنی به صورت پودر فوری است و حاوی پودر قهوه و عصاره قارچی به نام «گانودرما» است. قارچ گانودرما خواص درمانی دارد و به نام‌های «قارچ جان‌افزا»، «رِیشی» یا «لینگژی» هم شناخته می‌شود.

قهوه گانودرما که ترکیبی از قهوه معمولی و عصاره‌ی قارچ گانودرما است را در این نوشته خواهید خواند. این قارچ سابقه‌ای طولانی در طب سنتی چین دارد. مصرف کنندگان قهوه گانودرما ادعا می‌کنند از خواص دارویی آن نیز بهره می‌برند.

از سال ۱۹۷۰ پرورش این قارچ در محیط‌های کنترل شده رواج پیدا کرد و محصولات متنوعی با استفاده از آن تولید می‌شوند.


این مطلب را از دست ندهید: سفید کردن پوست، درمان نهایی برص


در ساخت قهوه گانودرما از مواد دیگری مانند: شکر، مکمل قهوه و گیاهان دارویی هم بهره می‌برند. گفته می‌شود که این قهوه‌ی جذاب هم مفید است و هم علاوه‌بر مزایای زیادی که دارد در ترک و کم‌کردن قهوه‌ی مصرفی عادی به شما کمک می‌کندو این امر بدین معناست که؛ دیگر قهوه عادی مصرف نمی‌کنید، اما انرژی مورد نیاز از قهوه را، «گانودرما» در اختیارتان قرار می‌دهد.

تبلیغات زیادی درباره‌ مزایای این قهوه در رسانه‌ها مطرح می‌شود، اما هنوز هیچ یک از پشتوانه‌ی علمی برخوردار نیستند. در تولید قهوه گانودرما از ترکیب دانه‌های قهوه تفت داده شده و عصاره‌ی قارچ قرمز گانودرما استفاده می‌شود. این قهوه که در قرن‌های متمادی در چین مورد استفاده بوده، به داشتن مزایای فراوان هم شهرت داشته است.

قدمت قهوه گانودرما

قدمت قهوه گانودرما در حدود بیش از ۲۰۰۰ سال است. همچنین به عنوان قهوه قارچ ریشی و یا‎ ‎لینگشی شناخته شده است، که دارای ‏خواص درمانی متعدد است، از قبیل خواب بهتر و انرژی بیشتر و تقویت کبد‎که ‎‏ در مقایسه با قهوه معمولی، دارای کافئین پایین‌تر و مواد ‏مغذی بالاتری است. ‏

خواص درمانی قهوه گانودرما

  • جلوگیری از عفونت‌های ویروسی مانند آنفولانزا
  • کاهش علائم برونشیت و آسم
  • حفاظت از کبد
  • آرم بخشی و بهبود کیفیت خواب
  • کاهش علائم زخم معده
  • بهبود تبخال
  • کمک به بدن برای مقابله با استرس‌های روزانه
  • غنی از ویتامین ‏C
  • کلسیم
  • آهن
  • فسفر
  • پتاسیم
  • انرژی پایدار را به وجود می‌آورد و دفاع طبیعی بدن شما را افزایش می‌دهد.

کدام بیماران می‌توانند از قهوه گانودرما و خواص آن بهره ببرند؟!

این قهوه،  با توجه به ‏دارا بودن مقادیر بسیار از آنتی اکسیدان‌ها، می‌تواند در مبارزه با پیری و استرس عملکرد بالقوه‌ای داشته باشد. برخی مطالعات نشان می ‏دهد که میزان آنتی اکسیدان‌ها در قهوه گانودرما بیشتر از چای سبز و کاکائو است. 

ماده اولیه آن عصاره قارچ قرمز، دارای مقدار ‏زیادی گلوتاتیون است که همچنین به عنوان آنتی اکسیدان اصلی شناخته می‌شود ‏ این مواد مغذی به سم زدایی از کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند، در حالیکه توانایی بدن شما برای از بین بردن سموم را بهبود می‌بخشد.

‏افرادی که سطح گلوتاتیون کمی دارند بیشتر احتمال دارد که دچار مشکلات قلبی عروقی، بیماری‌های عصبی، خستگی مزمن و ‏اختلالات ایمنی شوند. علاوه بر این، گلوتاتیون باعث طول عمر بیشتر می‌شود. ‏


این مطلب را از دست ندهید: درمان قطعی زخم معده و اثنی عشر؛ بدون دارو!


قهوه گانودرما همچنین حاوی ویتامین ‏C‏ است که منجر به کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های ویروسی می‌شود. همچنین عملکرد کبد و ‏کلیه را بهبود می‌بخشد، علائم آسم را کاهش می‌دهد و مقاومت بدن در برابر استرس را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که ‏سطح قند خون را حفظ می‌کند و از بدن در برابر دیابت محافظت می‌کند. ‏

کدام بیماران می‌توانند از قهوه گانودرما و خواص آن بهره ببرند؟!

قهوه گانودرما برای چه بیمارانی تجویز می‌شود؟

  • افرادی که به کمر درد مبتلا هستند

برای ورزشکاران که ناچار به استفاده از مکمل‌ها هستند، بهترین مکمل برای تقویت، عضله سازی، انرژی بخشی بالا و افزایش توان حرکتی، قهوه‌های غنی شده با گانودرما به ترتیب، کافه سوپریم و موکا است که با پاکسازی کبد و ترمیم بدن ورزشکار کمک می‌کند.

  • بیماری تخمدان زنان و قارچ سطحی زنان

گیاه گانودرما عامل تمدد اعصاب است بنابراین به بهبود سردرد‌های ناشی از درد عصبی کمک می‌کند. تری ترپن‌ها و آدنوزین مونو فسفات موجود در این گیاه به خوبی کلسترول ناخواسته، مواد چرب و حتی لخته‌های خونی که باعث انسداد در رگ‌های خونی مغز می‌شود را از بین می‌برد. سردرد‌های میگرنی که به علت کمبود منیزیم است با مصرف روزانه قهوه گانودرما بدن ۱۵ برابر منیزیم بیشتر از منیزیم موجود در کلم بروکلی دریافت می‌کند.

  • درمان سیاتیک

بیماری پارکینسون (PD) یک بیماری رایج تخریب سلولی است، که به لحاظ بالینی با ویژگی‌های کُندی در حرکت، سخت شدن عضله ها، لرزش اندام و عدم تعادل تشخیص داده می‌شود. با پیشروی این بیماری بسیاری از بیماران شاهد علائم غیرموتوری، مانند اضطراب، افسردگی، یبوست و زوال عقل خواهند بود.

با اینکه دارو‌هایی برای تخفیف علائم این بیماری وجود دارد، اما استفاده مداوم از آن‌ها در کند شدن روند پیشروی بیماری تاثیرگذار نبوده و حتی با برخی عوارض جانبی همراه است به همین خاطر، یافتن روش‌های درمانی محافظ عصبی با هدف کُند یا حتی متوقف ساختن روند تخریب مورد توجه قرار گرفته است.


این مطلب را از دست ندهید: چرا هر روز باید قهوه بخوریم؟


شواهد متعددی نشان داده اند که التهاب عصبی در بروز بیماری پارکینسون دخیل است. شواهد جدید نیز حاکی از آن هستند که میکروگلیا در تخریب سلولی پیش رونده در PD نقش مهمی داشته و می‌توان از آن به عنوان یک هدف درمانی امیدوارکننده استفاده کرد.

گانودرما لوسیدوم (GL)، یک گیاه دارویی در طب سنتی چین است که در آزمایشات بالینی نشان داده دارای تاثیر محافظت نورونی احتمالی است و ما را بسوی این فرضیه سوق می‌دهد که احتمالا دارای خواص ضدالتهابی و تعدیل کننده سیستم ایمنی بدن است.

کمبود روی، تیتانیوم، آهن، منگنز و مس در بدن باعث سفید شدن و شکنندگی مو‌ها می‌شود. طبق نظر متخصصان تغذیه، افرادی که دچار سفیدی مو هستند باید میوه‌هایی همچون سیب، گلابی، هلو و همه میوه‌هایی که سرشار از فلزات گوناگون خصوصا فلز منگنز هستند و نیز مصرف سبزیجاتی همچون سیر، پیاز، موسیر و تره که دارای منگنز هستند را دربرنامه غذایی خود بگنجانند.

با مصرف منظم روزانه قهوه‌های گانودرما که حاوی مواد معدنی و ضد پیری هستند و مصرف طولانی مدت آن باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو و سفید شدن مو می‌شود.

کدام بیماران می‌توانند از قهوه گانودرما و خواص آن بهره ببرند؟!

  • جهت درمان واریس و درد‌های زانو، دیسک کمر، پادرد، روماتیسم، سیاتیک، واریس و درد مفاصل

کبد چرب؛ راه درمان کبد چرب مصرف روزانه قهوه‌های گانودرما و هات چاکلت گانودرماست که خاصیت سم زدایی و پاک کنندگی کبد از سموم است که این محصول به پادشاه پاکسازی بدن از سموم معروف است.

  • غلظت خون
  • استرس و اضطراب
  • پیسی، برص یا ویتیلیگو

یک بیماری خود ایمن هست که لک‌های سفید رنگ به دلیل از دست رفتن رنگدانه‌های پوست به وجود می‌آیند. برای درمان این بیماری دو قاشق چای خوری از قهوه گانودرما را در ظرف متوسطی بریزید، با قطره چکان آب جوشیده اضافه کنید تا خمیر شلی بدست بیاید.

پیش از استعمال صورت خود را تمییز بشویید و خشک‌کنید. دورانی روی قسمت‌های مورد نظر بزنید. ماسک حداقل ۵ ساعت باید در تماس با پوست باشد، ترجیحاً شب تا صبح روز بعد بشویید. حتما ًدر طول درمان آب، میوه و‌سبزیجات را به اندازه زیادی استفاده شود


ببینید: هنرنمایی‌های زیبا با قهوه


سلیاک یک اختلال خود ایمنی روده باریک با زمینه ژنتیکی است. در این بیماری گوارشی پرز‌های روده باریک آسیب دیده و در جذب مواد اختلال دارد؛ اگر بیمار به مصرف قهوه حساسیتی نداشته باشد می‌تواند قهوه گانودرما مصرف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خانم بیضائی
۰۰:۵۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
بنده مشاور و کارشناس هستم ،هرکس قصد تهیه محصول رو داشت بااین شماره تماس بگیره یا واتساپ پیام بده تا مشاوره صورت بگیره و در نتیجه محصول اصل به دستش برسه.در خدمتتون هستم
Ireland
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
من‌چطوری میتونم‌جواب سوالهای افرادو بدم و بهشون مشاوره و محصول بدم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
عالیه خیلی خوبه بخصوص واسه کسایی ک دیابت دارن مامان بزرگم دیابت داشت بعد سه دوره استفاده الان قند ناشتاش ۱۰۹ شده با اینکه همیشه قندش۳۰۰ب بالا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام برا صرع و تشنج هم می‌تونه درمان حساب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام خیلی خوب جواب میده برای بیماری های معده وکلیه وکبد چند ماه استفاده کردم عالی بو د
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۷:۳۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
من بیماری ام اس دارم میتونم از این محصول استفاده کنم???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام ببخشید برای بیماری ALSهم خوبه خواهش میکنم اگه کسی میدونه جواب بده بیماری که ازنظر پزشکی جواب در دادن متاسفانه تو را خدا یکی کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
negin
۱۶:۰۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سلام. ببخشید این قهوه برای درمان بیماری پیسی موًثر هست؟یعنی به طور کامل درمان میشه یا فقط از رشد بیماری جلوگیری میکنه؟چه مدت بیمار باید مصرف کنه تا به طور کامل خوب بشه؟ لطفا راهنمایی کنید.
United States of America
میثم بابا زاده
۱۳:۰۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
این قهوه ها رو فقط سایت خاص باکس ارزون میده قیمت خودشون که خیلی بالاست. من چند بار برای خودمو فک و فامیل خریدم خیلی راضیم زخم پای مادرم بعد 2 سال تازه الان داره خوب میشه هیچ داروی شیمیایی جواب نداد هر روز باید پانسمانش عوض میشد ولی الان بعد سه ماه مصرف کاملا خشک شده.درمان رو ادامه بدید معمولا بعد دو یا سه ماه نتایج مشهود میشه
Iran (Islamic Republic of)
Neda
۱۸:۲۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام ببخشید این قارچ برای درمان آلزایمر هم مورد استفاده قرار میگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۲۱:۳۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
من مشکل کبد چرب وارم ازکجا می تونم قهوه اصل پیدا کنم
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۲:۴۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
من از این قهوه استفاده کردم برای یک بیماری خاص و نتیجه گرفتم
قیمتش برای ما در ایران که شرایط اقتصادی مناسبی نداره مناسب نیست اما به نظرم برای بدست اوردن سلامتی ارزششو داره من 5 ماه هر روز مصرف کردم و بیماری که همه میگفتن درمان نداره درمان شد
Iran (Islamic Republic of)
Shinor
۱۷:۳۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من کیست کلیه مادزادی دارم ایامیتونم این قهوه گانودرما استفاده کنم لطفا جواب بدید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
لیا
۰۸:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من تازه ازقارچ گانودرما استفاده کردم. خیلی امیدبخش هستش وشک ندارم بیماری برص راازبین میبردکسانیکه میگن این حرفها دروغه چون عماد بنفسشون خیلی پایین وخیلی زودکم میارن بایدتاآخرش صبرداشته باشند تانتیجه بگیرند. برای دیدن نتیجه دلخواه طولانی مدت هستش اماموفقیت آمیز....!
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام.ببخشیدبراکولیت روده هم مفیدهست.لطفاراهنمایی کنید.تشکر
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا سودانی
۲۳:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام. برای بیماری پسوریازیس کدامیک از بسته ها مناسب تر است و چند ماه باید استفاده شود؟ بیماری اگزما چطور ؟ آیا بهبودی بیماری های پوستی قطعی است؟ لطفا" راهنمایی بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
از کجا معلوم خواصی که میگن درسته؟؟ اصلا اگر مفید بود چرا چندهزار نفر در چین کرونا گرفتن؟!!...
Iran (Islamic Republic of)
مهدسه
۱۴:۲۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
میتونید در موردش توی سایت ها و مقالات داخلی و خارجی تحقیق کنید و اینکه فک کنم تو ایران فقط یه شرکت هست که میتونه این قهوه هارو تولید کنه.
من و خانواده به شخصه استفاده کردیم و نتیجشو دیدیم. از سایت سی سلامتی تهیه کردیم. اونجا همه فوایدش رو نوشته بود
Iran (Islamic Republic of)
امین سبزواری
۱۷:۵۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
به نظرم باید گانودرما رو به مقدار زیاد در جامعه ایران اشائه بدیم چون گانودرما قدرت سیستم ایمنی رو بالا میبره و تا حد زیادی میتونه با کمک به ریه و پاکسازی کبد ، برای جنگیدن کرونا ویروس مقابله کنه. در چین هم افرادی که از گانودرما استفاده میکنن قطعن میتونن با این بیماری راحت تر بجنگن و به درمان واکنش های بهتری نشون بدن...
Iran (Islamic Republic of)
زهرا بالدی
۲۲:۲۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
قیمتش چنده
Iran (Islamic Republic of)
مهدسه
۱۴:۳۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
تو ایران فقط یه شرکت هست که میتونه این قهوه هارو تولید کنه.
اونم با قیمتی 2 تا سه برابر ارزانتر نسبت به مدل خارجیش.
Iran (Islamic Republic of)
تسنیم
۱۲:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
چرا چینی ها خودشون برای درمان کرونا از این قهوه استفاده نمی کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
Mosy2442
۲۳:۴۹ ۱۴ دی ۱۳۹۸
سلام.می خواستم ببینم فعالیت شرکت تلفیق هنر قانونی هست یا نه؟
لطفا جواب بدید .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
خبرنگاران
۱۴:۳۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
خیر . مجوز نداره