طرح جدید سناتورهای آمریکایی برای ممنوعیت الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی

گروهی از سناتورهای دموکرات آمریکا طرحی ارائه کرده‌اند که مانع از الحاق کرانه باختری به دیگر بخش‌های فلسطین اشغالی می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه اقدامات سناتورهای دموکرات آمریکا برای اجرای راهکار دو دولتی در فلسطین اشغالی، این بار طرحی برای ممنوعیت الحاق کرانه باختری به دیگر بخش‌های سرزمین‌های اشغالی در مجلس سنای ایالات متحده ارائه شد.

بر این اساس، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد گروهی از سناتورهای دموکرات در کنگره آمریکا، طرحی را به مجلس سنای این کشور ارائه کرده‌اند که به تبع آن واشنگتن مانع اجرای شعار انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در الحاق کرانه باختری به دیگر بخش‌های فلسطین اشغالی می‌شود.

بر این اساس، در میان امضاکنندگان این طرح برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا در حزب دموکرات، از جمله سناتور «الیزابت وارن» دیده می‌شود. در بخشی از این طرح که از دولت آمریکا می‌خواهد راهکار دو دولتی را اجرا کند، آمده است: «الحاق یکجانبه بخش‌هایی از کرانه باختری می‌تواند شانس اجرای راهکار دو دولتی را به‌خطر بیاندازد، به روابط اسرائیل با کشورهای عربی صدمه زده، هویت اسرائیل به‌عنوان دولت یهودی را زیر سوال برده و امنیت آن را نیز تضعیف کند».

هدف این طرح که از سوی سناتور «جف مارکلی» از ایالت اورِگان ارائه شده، تلاش برای بازداشتن نتانیاهو از الحاق کرانه باختری به دیگر بخش‌های سرزمین‌های اشغالی است.

شبکه 13 رژیم صهیونیستی می‌نویسد: «البته این طرح از سوی همه سناتورهای دو حزب در مجلس سنای آمریکا حمایت نمی‌شود اما انتظار می‌رود که بتواند حمایت تمام 47 سناتور دموکرات و سناتورهای مستقل را به دست بیاورد. به این ترتیب دموکرات‌ها پیام محکمی علیه الحاق کرانه باختری به نتانیاهو می‌فرستند».

این در حالی است که روز گذشته نیز نشریه آکسیوس به نقل از منابع صهیونیستی و آمریکایی گزارش داده بود لابی تل‌آویو در واشنگتن تلاش می‌کند از تصویب طرحی در مجلس سنای آمریکا در حمایت از راهکار دو دولتی برای ایجاد سازش میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی جلوگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار