نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی؛

سیستان و بلوچستان رکورددار بیشترین آمار حاشیه‌نشینی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، گفـت: بیشترین آمار حاشیه‌نشینی در کشور مربوط به شهر‌های سیستان و بلوچستان است که به فقر شهری، مشکلات مسکن، پسماند، عقب‌ماندگی از نظام آموزشی و پایین بودن بهداشت مبتلا هستند.

سیستان و بلوچستان رکورددار بیشترین آمار حاشیه‌نشینیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، در رابطه صحبت‌های اخیر رئیس سازمان امور اجتماعی کشور مبنی بر اینکه ۱۹ میلیون نفر از ۶۰ میلیون نفر جمعیت شهری در مناطق حاشیه نشین و بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی زندگی‌می‌کنند، گفت: این آمار کاملاً صحیح و رسمی است، افزایش جمعیت در سکونتگاه‌های غیر رسمی امکان برنامه ریزی و ساماندهی را برای دولت مشکل کرده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمار سکونتگاه‌ها غیر رسمی در حاشیه شهر‌های استان سیستان و بلوچستان رو به افزایش است، ادامه داد: بیشترین آمار حاشیه‌نشینی در کشور مربوط به شهر‌های استان سیستان و بلوچستان است که به فقر شهری، مشکلات مسکن، پسماند، عقب‌ماندگی از نظام آموزشی، پایین بودن بهداشت مبتلا هستند؛ بنابراین باید در این مناطق با کمک همه دستگاه‌ها اقدامات و مداخلات موثری شکل بگیرد.

اکثر شهر‌های بزرگ کشور با معضلات حاشیه نشینی مواجه هستند

یارمحمدی با اشاره به اینکه اکثر شهر‌های بزرگ کشور با معضلات حاشیه نشینی مواجه هستند، افزود: مشهد، شیراز و تهران کلان شهر‌هایی هستند که با مشکلات و معضلات حاشیه نشینی دست و پنجه نرم می‌کنند، طبق برخی آمار‌ها جمعیت حاشیه نشین‌های شهر مشهد به حدود ۱ میلیون نفر رسیده است.

وی ادامه داد: خشکسالی‌های طولانی مدت در کشور باعث شده روستائیان شغل اصلی خودشان را از دست بدهند و برای کسب درآمد و گذران زندگی به سمت شهر‌ها کوچ کند. این موضوع باعث افزایش جمعیت حاشیه نشینی شده و باید هرچه سریع‌تر برای ساماندهی این مناطق فکر اساسی اندیشیده شود.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئول ساماندهی مناطق حاشیه نشین

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: بسیاری از مسئولان متولی امور شهری، گزارشات کاملی را در خصوص وضعیت حاشیه نشین‌های کشور ارائه کردند و در این خصوص برنامه‌های بسیار خوبی تعیین شده و در حال اجرا است، از طرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز مسئولیت ساماندهی بخشی از این مناطق را برعهده دارد. 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار