مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم عنوان کرد؛

اجرای طرح هادی در ۳۲ روستای قم

بلدی گفت:امسال طرح هادی در ۳۲ روستای این استان اجرا و در هفت روستا بازنگری می‌شود که اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال برای این طرح‌ها اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: طرح هادی روستایی سال گذشته در ۴۳ روستا با اعتبار ۸۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال اجرا و در ۶ روستا با اعتبار یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال بازنگری شد.

وی ادامه داد: ۷۵ روستای قم نیز کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارد و در ۱۵ روستای زیر ۲۰ خانوار طرح هادی انجام شده است.

وی یادآورشد: استان قم دارای ۲۰۵ روستا می‌باشد که ۱۳۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد و طرح هادی در ۱۲۴ روستای آن اجرا شده است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تَن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

بلدی خاطرنشان کرد: طرح هادی روستایی طرحی است که به منظور هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد زمینه برای توسعه و عمران روستاها، ارائه تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان، تأمین عادلانه امکانات از طریق پیش بینی زمین برای عملکرد‌های مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و نیز سایر نیازمندی‌های عمومی روستایی اجرا می‌شود.

وی، تهیه و اجرای طرح بهسازی و احیای بافت‌های با ارزش روستایی، جذب گردشگران و ماندگاری مردم در روستا‌ها را از اهداف اجرای طرح عنوان کرد.

وی عنوان کرد: این طرح شامل عملیات جدول گذاری، زیرسازی، آسفالت، دیوار ساحلی، پل، جداره سازی و سنگفرش می‌باشد که با توجه به نیاز روستاها، طرح‌های مختلفی در آن مناطق اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با بیان اینکه برای هر روستا با توجه به نیاز‌های آن یک طرح هادی در نظر گرفته می‌شود، افزود: افق طرح هادی ۱۰ ساله می‌باشد که پس از پایان آن بازنگری انجام می‌شود و ممکن است در مناطقی که این قابلیت‌ها بیشتر وجود دارد موعد بازنگری طرح، زودتر انجام شود.

انتهای پیام/ح

طرح هادی در ۳۲ روستای قم اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواهری
۱۸:۳۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
طرح هادی در عین مزایایش بسيار تنگ نظرانه نگاشته شده است. وضعیت این طرح در برخی روستاها مانند آغلک (هفت‌چشمه) از توابع قاهان تأسف بار است. در زمانی که این طرح تنظیم شد، روستا شورا نداشت که از حق اهالی دفاع کند و ظرفیت‌ها و پناسیل تحول روستا را تشریح نماید. شما طرح هادی این روستا را برای نمونه و آزمایش بازخوانی کنید تا به سطح کارآمدی این طرح‌ها پی ببرید. این طرح‌ها در عین این‌که می‌توانند سبب رشد شوند، ممکن است مانع بزرگی در برابر توسعه و قوام روستاها باشند؛ یعنی تیغی دو لبه است.