در بلاروس بررسی شد؛

توسعه همکاری تحصیلات تکمیلی میان تهران - مینسک

راهکار‌های توسعه همکاری‌ها میان تهران - مینسک در دیدار و گفت وگوی سفیر ایران در بلاروس با رئیس دانشگاه تربیت مدرس این کشور بررسی شد.

توسعه همکاری تحصیلات تکمیلی میان تهران - مینسکبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روز شنبه سفارت ایران در بلاروس، در این دیدار، طرفین با بررسی راهکار‌های توسعه همکاری در رشته‌ها و سطوح مختلف تحصیلات تکمیلی در زمینه امکان تبادل استاد و دانشجو و نیز برگزاری همایش و کنفرانس‌های علمی به صورت متقابل بحث و تبادل نظر کردند.
همچنین دو طرف با اشاره به تایید نشدن مدارک رشته‌های مختلف پزشکی در دانشگاه‌های بلاروس از ۲ سال قبل تاکنون توسط وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و درمان ایران و بلاروس، بر توسعه و تقویت مناسبات دانشگاهی در دیگر رشته‌ها و ایجاد ارتباطات بین دانشگاهی و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت علمی به صورت متقابل تاکید کردند.
«الکساندر ژوک» رئیس دانشگاه تربیت مدرس بلاروس با اذعان و توصیف جایگاه رفیع فرهنگ و زبان فارسی در جهان، به وجود مرکز ایرانشناسی در دانشکده تاریخ و ضرورت افزایش همکاری‌های بین دانشگاهی دو کشور تاکید کرد.
بخش‌های مختلف این دانشگاه با قدمت بیش از یکصد سال و به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه بلاروس توسط سفیر کشورمان و هیأت همراه مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، بلاروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار