پایش فشار خون بیش از هزار نفر در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از پایش فشار خون هزار و ۶۰۰ نفر در ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در راستای بسیج ملی کنترل فشار خون، دانشگاه علوم پزشکی جهرم برای اطلاع رسانی به گروه هدف که شامل افراد ۳۰ سال به بالا می‌شود ایستگاه‌های سلامت (پایش فشار خون) را در شب‌های احیای ماه رمضان در مصلی نماز جمعه و برخی از مساجد شهر جهرم بر پا کرد که در کنار اطلاع رسانی به مردم پایش فشار خون هزار و ۶۰۰ نفر نیز انجام شد.

وی افزود: هدف دیگر از بر پایی ایستگاه‌های سلامت در ماه رمضان علاوه بر اطلاع‌رسانی به گروه هدف جهت شرکت در پویش ملی کنترل فشار خون، تاکید بر پیشگیری فشار خون بالا که مادر بسیاری ازبیماری‌ها است بوده و خوشبختانه ایستگاه‌های سلامت پایش فشار خون در ماه رمضان با استقبال خوب مردم روبه‌رو بود.

به گفته رحمانیان، در پایش فشار خون ماه رمضان در جهرم، ۱۵۵ نفر دارای فشار خون بالا و ۵۸۹ نفر در مرحله پیش فشار خون قرار داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به آغاز کار بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان جهرم از ۱۷ خرداد ماه ۹۸ بیان کرد: پیش بینی می‌شود با انجام این طرح تا ۱۵ تیر ماه ۹۸ در شهرستان، تعداد کل بیماران شناسایی شده فشار خون بالا به بیش از ۱۲ هزار نفر برسد.

وی گفت: اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان جهرم علاوه بر کلیه بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مطب‌های پزشکان خانواده، درمانگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در مراکز پر رفت و امد شهر، چون میادین و چهار راه‌های اصلی، باغ ملی، پارک کوهسار و لاله، استادیوم فرجام و آزادگان، پایانه مسافربری، اداره تامین اجتماعی و برخی از داروخانه‌های سطح شهر انجام می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

پویش ملی کنترل فشار خون

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار