منوچین: هواوی ابزار چانه‌زنی ترامپ در مذاکرات تجاری با چین خواهد بود

وزیر خزانه‌داری آمریکا اذعان کرد رئیس‌جمهور این کشور از مسئله هواوی به عنوان ابزاری برای چانه‌زنی در مذاکرات تجاری با چین استفاده خواهد کرد.

منوچین: هواوی ابزار چانه زنی ترامپ در مذاکرات تجاری با چین خواهد بودبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا تائید کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور از مسئله هواوی به عنوان ابزار چانه زنی در مذاکرات تجاری دو جانبه با چین استفاده خواهد کرد.

او با تکرار انتقادات پیشین مقامات واشنگتن از شرکت مخابراتی هواوی، بار دیگر این شرکت را تهدیدی برای امنیت ملی کشورش دانست. منوچین گفت هواوی موضوعی بسیار خطرناک است و تاکید کرد اجازه دادن به هواوی برای حضور در بازار آمریکا می‌تواند خطرات امنیتی و نظامی را متوجه این کشور کند. این مقام آمریکایی در عین حال اذعان کرد در تلاش هستند تا به یک توافق تجاری بهتر با چین دست یابند.

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی مذاکرات مربوط به شرکت چینی هواوی را موضوعی کاملا مربوط به امنیت ملی دانست و گفت این مذاکرات از گفتگو‌های تجاری کاملا جداست.

همزمان با افزایش تنش اقتصادی میان آمریکا و چین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با صدور دستوری خواستار ممنوعیت فعالیت شرکت چینی خدمات مخابراتی هواوی در آمریکا شد. بر اساس این دستور، خرید قطعات و فناوری از شرکت‌های آمریکایی برای هواوی ممنوع شد. واشنگتن بر همین اساس به شرکت‌های آمریکایی در مورد همکاری با هواوی در زمینه‌های انتقال تجهیزات، برنامه‌ها و خدمات فنی بدون دستیابی به اجازه پیشین از وزارت بازرگانی آمریکا هشدار داد و همزمان گوگل هم همکاری با هواوی را در زمینه‌های مشخصی متوقف کرد.

از سوی دیگر سردبیر روزنامه چینی «گلوبال تایمز» روز شنبه در توئیتر خود نوشت پکن در حال آماده‌سازی برای محدود ساختن صادرات برخی از فناوری‌ها به آمریکاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار