عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشکلی در تأمین آب شرب و کشاورزی نداریم/ مشترکان کم مصرف هزینه قبض کمتری می‌پردازند

امینی گفت: با توجه به بارش‌های مناسب در سال زراعی آبی مشکلی در تأمین آب بیشتر مناطق کشور در حوزه کشاورزی و آب شرب نداریم.

مشکلی در تامین آب شرب و کشاورزی نداریم/مشترکان کم مصرف هزینه قبض کمتری می پردازندسلام امینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بارش‌های امسال در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بود، اظهار کرد: اگرچه بخشی از بارش‌های اخیر به سبب عدم پیش بینی سازمان هواشناسی منجر به وقوع سیل شد، اما برکات نزولات جوی به صورت باران اکثر حدود ۲۵ استان کشور را در بر گرفت.

وی افزود: با توجه به بارش‌های مناسب در سال زراعی آبی اکثر سد‌ها پر آب یا سر ریز شدند که با این وجود امسال در اکثر مناطق کشور در حوزه کشاورزی و آب شرب مشکلی نداریم.

امینی با اشاره به اینکه وقوع سیل اخیر منجر به بروز خسارت سنگین در پنج استان کشور شد، بیان کرد: نعمت‌های خدادادی ناشی از بارش‌های اخیر به حدی زیاد بود که در مقایسه با خسارت‌های اخیر قابل مقایسه نیست.


بیشتر بخوانید: رونق گردشگری از دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور/ ساخت ۶۰ سد ملی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش بارش و موهبت الهی ارتباطی به عدم رعایت الگوی مصرف ندارد، اظهار کرد: با توجه به اقلیم گرم و خشک ایران، بارش مناسب در یک سال زراعی دلیل نمی‌شود که مدیریت و الگوی مصرف را رعایت نکنیم.

وی ادامه داد: با وجود موهبت‌های الهی فراوان، اما از نظر الگوی مصرف در بیشتر زمینه‌ها از استاندارد جهانی بالاتر هستیم، بنابراین از مردم انتظار داریم که مصرف خود را مدیریت کنند تا مشکل خاصی اتفاق نیفتد.

امینی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف آب تنها منوط به سال‌های خشکسالی نیست، بیان کرد: البته وقوع بارش و سیل اخیر بدان معنا نیست که مدیریت مصرف را رها کنیم چرا که افراد تحت هر شرایطی باید مصرف بهینه داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان الگوی مصرف برای هر کنتور آبی را ۲۲ متر معکب اعلام کرد و گفت: اگر خانوار کمتر از الگوی مصرف، مصرف داشته باشند یا نسبت به مدت مشابه سال قبل خود کمتر مصرف کنند، سیاست‌های تشویقی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است به طوریکه هزینه قبوض آنها کاهش می یابد و در غیر این صورت تعرفه افراد به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت. البته افزایش تصاعدی تعرفه برای خانوار برحسب میزان بالاتر از الگوی مصرف متفاوت است.

انتهای پیام/

بارش‌های امسال در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار