حضرتی مطرح کرد؛

راه‌اندازی ۱۱ هزار پایگاه سنجش فشار خون و تنظیم ۲۵۰ هزار شیفت پرستاری در دانشگاه‌ها

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۱۱ هزار پایگاه سنجش فشار خون در دانشگاه‌ها ایجاد شده اند.

حضور فعال گروه پرستاری کشور در بسیج ملی کنترل فشار خون در قالب ۲۵۰ هزار شیفت ۶ ساعتهبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در وزارت بهداشت و در راستای برگزاری منسجم و حضور حداکثری مردم در کمپین بسیج ملی کنترل فشار خون، معاونت پرستاری، همگام با اهداف این کمپین، هماهنگی‌های لازم را در چند جلسه ویدیو کنفرانس با شورای هماهنگی پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور (متشکل از مدیر پرستاری، رئیس دانشکده پرستاری، رئیس هیات مدیره نظام پرستاری، رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد و نماینده پرستاری بخش‌های خصوصی) انجام داده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: تعداد ۱۱ هزار پایگاه سنجش فشار خون تاکنون در دانشگاه‌ها ایجاد شده اند که از این تعداد، ۲۰۲۲ پایگاه سنجش فشار خون ثابت و سیار در دانشگاه‌ها توسط پرستاران مدیریت می‌شود.

حضور ۲ پرستار در هر پایگاه  برای کنترل فشار خون 

وی اظهار داشت: برای ۴ هزار دانشجوی گروه پرستاری و ۲۱ هزار نفر پرستار رمز عبور تعریف شده که بتوانند پس از سنجش فشار خون مراجعین، اطلاعات هموطنان را در سامانه وارد کنند. اگرچه به دلیل محدودیت سامانه در دانشگاه ها، امکان ایجاد رمز عبور برای همه پرستاران مهیا نشد، اما برنامه‌ای منسجم و منظم توسط مدیران پرستاری با همکاری معاونین درمان تنظیم شده است که در هر پایگاه ۲ پرستار در شیفت صبح و عصر جهت سنجش فشار خون هموطنان حضور دارند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: تعداد ۲۵۰ هزار شیفت ۶ ساعته برای پرستاران در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای حضور در پایگاه‌ها جهت کنترل فشار خون هموطنان تنظیم شده است.

حضرتی در مورد عملکرد دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دانشگاه‌های پیشرو از لحاظ تعداد سنجش فشار خون افراد جامعه هستند.

وی در پایان ضمن تشکر از همه عزیزانی که در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها برای اجرا شدن هر چه بهتر کمپین بسیج ملی فشار خون تلاش می‌کنند، گفت: حقیقتا پرستاران در کشور در راستای کمک به ارتقای سلامت جامعه در این کمپین تلاش زیادی انجام می‌دهند که امیدواریم بتوانیم به نحوی شایسته قدردان همه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار