نشست مقامات افغانستان و پاکستان در اسلام آباد برگزار شد

نشست بررسی برنامه عملیاتی «پلان عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی» میان مقام‌های دو کشور در اسلام‌آباد برگزار شد.

نشست مقامات افغانستان و پاکستان در اسلام آباد برگزار شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نشست بررسی برنامه عملیاتی «پلان عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی» میان مقام‌های دو کشور در اسلام‌آباد برگزار شد.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت: «هیات افغانی به منظور اشتراک در نشست بررسی برنامه عملیاتی پلان عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی به پاکستان سفر کرده است.»

احمدی بیان داشت که نشست بررسی برنامه عملیاتی پلان عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی در اسلام‌آباد برگزار شده و هیات هر دو کشور درباره چگونگی تامین صلح افغانستان گفتگو کرده‌اند.

وی نقش پاکستان را در تامین صلح افغانستان مهم خواند و گفت: «امیدواریم که سفر امروز هیات افغانستان به اسلام‌آباد نتایج مثبت داشته و پاکستانی‌ها نیز گام‌های عملی را در راستای تامین صلح افغانستان بردارند.»

برنامه عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی سال قبل ایجاد شد و در متن آن پنج گروه کاری تعیین شد تا روی روابط سیاسی و دیپلماتیک، هماهنگی نظامی، همکاری اطلاعاتی، روابط اقتصادی و مساله مهاجرین بحث کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.