معاون دادستان عمومی و انقلاب قم مطرح کرد؛

صدور دستورات قضایی لازم جهت ساماندهی اصناف غیر مجاز در قم

سلطانی گفت: در راستای احیای حقوق عامه وپیشگیری از جرائم وکاهش تخلفات، دستور بررسی وضعیت کلیه اصناف فاقد مجوز درقم صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ علی اصغر سلطانی معاون دادستان عمومی و انقلاب قم ضمن ابراز نارضایتی از افزایش نابهنجار واحد‌های صنفی غیر مجاز در قم گفت: قطعا قانون مداری و پایبندی به قوانین و آیین نامه‌های نظام صنفی باید سرلوحه کار تمامی اتحادیه‌های صنفی باشد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم افزود: با توجه به فعالیت تعداد زیادی از واحد‌های صنفی غیر مجاز، فاقد پروانه که عملا از چتر نظارتی مسئولین مربوطه خارج گردیده و این موضوع خود زمینه ساز بروز برخی جرائم از جمله جرائم اقتصادی و مالی و فرار مالیاتی، عدم پرداخت عوارض و عدم رعایت قوانین اتحادیه‌ها است.

وی اظهار کرد: در این راستا دستورات قضایی لازم جهت بررسی وضعیت اینگونه اصناف در قم به رئیس سازمان صنعت معدن تجارت و رئیس اتاق اصناف و رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی قم صادر شد.

سلطانی بیان کرد: ریاست این سه نهاد ملزم به برخورد با واحد‌های صنفی متخلف وفق مقررات شدند تا حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز نسبت به ساماندهی واحد‌های غیرمجاز اقدام نمایند و در صورت عدم مراجعه متصدیان واحد‌های صنفی غیرمجاز جهت اخذ مجوز، پلیس اماکن و اتاق اصناف مکلف است طبق ماده ۲۷ و ۲۸ و ۳۰ قانون امور صنفی با متخلفین برخورد و به صورت هفتگی نتیجه اقدامات به حوزه دادستانی گزارش شود.

انتهای پیام/الف

ضرب الاجل یک ماهه دادستانی برای ساماندهی اصناف غیر مجاز در قم

برچسب ها: اصناف قم ، دادستانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.