مرجع تقلید شیعیان مطرح کرد؛

هماهنگی دستگاه‌های لازمه خدمت رسانی مطلوب در حوادث

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: در امدادرسانی به این حادثه باید یک نوع هماهنگی وجود داشته باشد و برنامه‌ریزی‌ها، توزیع اقلام و امدادرسانی‌ها از یک کانال مشترک هماهنگ و انجام می‌شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان  ظهر امروز در دیدار پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، با اشاره به سیل اخیر کشور گفت: خداوند در آیات خود فرموده گاهی برخی جریانات به وجود می‌آید که در ظاهر شر بوده، اما خیر‌های فراوانی در آن نهفته است.

مرجع تقلید شیعیان جریان سیل اخیر را یک آزمایش برای مردم دانست و گفت: به‌وسیله این آزمایش هر گروه و ارگانی باید ببیند که تا چه میزان توانسته توفیق به دست آورد و جان بسیاری را نجات دهد.

وی با تأکید بر اینکه اقدام مردم در جریان سیل اخیر بسیار عالی بود، ادامه داد: خداوند فرموده اگر انسان یک جانی را نجات دهد گویی ملتی را نجات داده است، عملکرد مردم و ارگان‌های درگیر در جریان سیل اخیر نیز بسیار خوب بوده و سبب نجات جان بسیاری از مردم شد.

آیت‌الله علوی گرگانی خسارات وارده به جریان سیل اخیر را مورد توجه قرار داد و گفت: اینکه هلال‌احمر و ارگان‌های دیگر از اعتبار خود استفاده کرده و توفیقات زیادی در این حادثه به دست آوردند قابل تقدیر است.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه با بیان برخی مشکلات سیل اخیر کشور ابراز کرد: در امدادرسانی به این حادثه باید یک نوع هماهنگی وجود داشت و برنامه‌ریزی‌ها، توزیع اقلام و امدادرسانی‌ها از یک کانال مشترک هماهنگ و انجام می‌شد و تشدد به وجود نمی‌آید، زیرا با این کار از موازی کاری در زمینه امدادرسانی اجتناب می‌شد.

وی در پایان از مقام معظم رهبری و همه ارگان‌هایی که در مسئله سیل استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و فارس ابراز همدردی کردند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/الف

دستگاه‌های مختلف در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان از موازی‌کاری بپرهیزند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.