تدوین کتابچه سه زبانه صنایع دستی لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: کتابچه سه زبانه صادراتی صنایع دستی لرستان تدوین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید امین قاسمی،  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: صنایع‌دستی یک کالای ایرانی و بومی است و با توجه به نام‌گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان سال رونق تولید توجه به رونق صنایع دستی در کشور یک ضرورت است.

قاسمی افزود: رونق تولید باعث تحول در عرصه‌های مختلف، افزایش اشتغال، حل مشکلات معیشتی، اصلاح نظام بانکی، افزایش ارزش پول و توسعه اقتصادی می‌شود.

وی توسعه، ترویج و صادرات صنایع‌دستی را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و ادامه داد: یکی از امتیازات توسعه گردشگری، رونق صنایع‌دستی باعث ارزآوری برای استان می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با اشاره به صادرات ۲۵۰ هزار دلاری صنایع‌دستی استان گفت: این میزان صادرات به صورت چمدانی به کشور‌های مختلف و صادرات بیش از ۲۵ هزار دلار با همکاری اداره پست استان به کشور‌های اروپایی و شرق دور بوده است.

قاسمی عمده این صادرات را در رشته‌های البسه محلی، گلیم، ماشته، حرمی و ورشو دانست و یادآور شد: تهیه کتابچه سه زبانه صادراتی صنایع‌دستی و بروشور خوشه بافت استان و همچنین ۱۵۰ عکس صنعتی صنایع‌دستی استان از دیگر فعالیت‌های ترویجی این اداره کل بوده است.

وی با بیان اینکه در بحث توسعه و ترویج صنایع‌دستی ۱۲ دوره آموزشی در ۱۱ شهرستان به تعداد ۳۶۰ نفر هنرآموز برگزار شده است، اظهار داشت: سال گذشته در بحث برگزاری دوره‌های کوتاه مدت صنایع‌دستی هم ۲۲ دوره آموزشی در ۱۱ شهرستان با ثبت‌نام بیش از ۲۲۰۰ هنرجو در ۱۵ رشته آموزشی انجام شده است.

انتهای پیام/ ر

کتابچه سه زبانه صنایع دستی لرستان تدوین شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.