۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بازسازی روستاهای سیلزده لرستان اختصاص یافت

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی روستاهای سیلزده لرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی روستاهای سیلزده لرستان اختصاص یافته است.

 تابش شامگاه سه شنبه در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده لرستان در سالن جلسات استانداری بیان کرد: نخستین اقدام در راستای بازسازی مناطق سیلزده، مطالعه‌ای جامع جهت جانمایی و بازسازی و زمین‌ها و شهر و روستا به کمک پژوهشکده سوانح طبیعی و دانشگاه تهران انجام شده است.

وی افزود: نتیجه حاصل شده در این راستا درجاسازی و حل مشکلات روستا جهت مقاوم سازی و ایجاد دیوار ساحلی و سیل بند به وسیله مهندسین مشاور در حال مطالعه است که تاچند روز اینده نتایج اعلام خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: دیواره ساحلی شهر پلدختر توسط مشاور مجرب طراحی شده و استحکام خوبی در زیرساخت‌های مناطق سیلزده استان انجام می‌شود.

تابش همچنین گفت: استحکام بخشی در مناطق سیلزده از اقدامات قابل توجه در بازسازی این مناطق خواهد بود.

وی یاد آورشد: اکنون با پیگیری‌های انجام شده ابلاغیه بانک مرکزی برای مدیران عامل کسب شده و سهمیه استان‌ها و شهرستان‌ها مشخص و تصویب شد و این ابلاغیه هیچ ابهامی ندارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تسهیلات به سیلزدگان باید پرداخت شود و سپس راجع به تقسیط دستورالعمل صادر خواهد شد.

تابش افزود: قسط اول تسهیلات اکنون باید در حساب افراد سیلزده قرار گرفته باشد تا افراد اقدام برای ساخت و ساز کنند.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن آماده تعامل و ارائه رفاهیات برای پرسنل بانک‌ها جهت تسریع در پرداخت تسهیلات به مردم است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: مردم آماده همکاری و ساخت و ساز هستند و با از حضور آنها جهت بازسازی و ارائه خدمات استفاده کرد و سنگ اندازی در این مسیر نشود.

تابش اظهار داشت: کمک هزینه معیشتی همزمان با ساخت و سازها پرداخت شود و جهت احداث اتاقک‌ها مصالح رایگان به سیلزدگان داده می‌شود.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات ۲۵ هزار میلیارد ریال به سیلزدگان تضمین نامه برنامه و بودجه دارد و بانک‌ها باید در این راستا تعامل لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ ر

اختصاص ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی روستاهای سیلزده لرستان

برچسب ها: بنیاد مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.