رژیم صهیونیستی محدوده ماهی‌گیری نوار غزه را کاهش داد

وزارت جنگ رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کرد تا دستور جدید به ساکنان نوار غزه اجازه داده خواهد شد در فاصله ۶ مایلی از ساحل دریا ماهی‌گیری کنند.

رژیم صهیونیستی محدوده ماهی‌گیری نوار غزه را کاهش دادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رژیم غاصب صهیونیستی باز هم قلمرو فعالیت ماهی‌گیری در نوار غزه را کاهش داده است.

سخنگوی یک ارگان وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که مسئول عملیات غیر نظامی در سرزمین‌های فلسطینی است، اعلام کرد تا دستور جدید به ساکنان نوار غزه اجازه داده خواهد شد در فاصله ۶ مایلی از ساحل دریا ماهی‌گیری کنند.

رژیم صهیونیستی پنجم ژوئن منطقه ماهی‌گیری مجاز برای ساکنان نوار غزه را از ۱۵ مایل دریایی به ۱۰ مایل دریایی کاهش داده بود و محاصره زمینی، دریایی و هوایی شدیدی را علیه نوار غزه که از بیش از یک دهه پیش به این طرف کنترل آن را جنبش مقاومت فلسطین حماس در دست دارد، تحمیل کرده است.

پانزده مایل بیشترین فاصله‌ای است که از سال‌ها پیش به این طرف رژیم صهیونیستی به ساکنان نوار غزه اجازه داده است تا در آن محدوده ماهی‌گیری کنند. سازمان‌های دفاع از حقوق بشر فلسطینی می‌گویند این محدوده کم‌تر از ۲۰ مایلی است که در سال‌های دهه ۱۹۹۰ و توافقنامه‌های اسلو میان اسرائیل و فلسطینی‌ها درباره آن توافق کرده اند.

بیش از یک سال قبل فلسطینی‌های ساکن نوار غزه به محاصره‌ای که رژیم صهیونیستی علیه آن‌ها اعمال کرده است و برای حق بازگشت به سرزمین‌های اجدادی خود راهپیمایی برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار