­امریکن کانسروتیو: خصومت بی‌حد و حصر دولت ترامپ علیه ملت ایران تحمل نکردنی است

پایگاه اینترنتی ­امریکن کانسروتیو در گزارشی از مواضع دولت آمریکا در قبال کشورمان به شدت انتقاد کرد و نوشت خصومت‌ورزی واشنگتن در قبال ملت ایران تحمل‌ناپذیر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی ­امریکن کانسروتیو در گزارشی  تحت عنوان «ترامپ صدمات سختی را به مردم ایران وارد کرده است» نوشت: دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرده است موضوع تحریم «موسسه ویژه تجارت و تامین مالی», سازوکار ایرانی متناظر اینستکس، را در دست بررسی دارد.

الی گرانمایه، کارشناس بلندپایه سیاسی در شورای روابط خارجی اروپا، با اشاره به سازوکار ایرانی متناظر اینستکس گفت: وقتی به دنبال تحریم علیه ”سازوکار ویژه تجارت و تامین مالی“ هستید، در اصل در تلاش هستید اینستکس را به طور غیر مستقیم از بین ببرید. برداشت من این است که اگر آمریکا بخواهد اینستکس را در بدو ایجاد از بین ببرد، حمایت سیاسی در اروپا برای مخالفت با آمریکا حتی بیشتر خواهد شد.

همانطور که قبلا تاکید شد تهدید اروپا بر سر اینستکس کاری غیرعقلانی است و تلاش برای نابودی آن از طریق هدف قرار دادن سازوکار ایرانی متناظر آن به همان اندازه غلط و مخرب است. این واقعیت که دولت آمریکا به طور جدی کمر به نابودی این‌ها بسته است نشان می‌دهد آن‌ها از قطع دسترسی مردم ایران به اقلام و کالا‌هایی بشردوستانه هیچ واهمه و ابایی ندارند. جای تردیدی نیست که دولت ترامپ می‌خواهد حداکثر ضربه ممکن را به ملت ایران وارد کند و برای تحقق این مهم آن‌ها هر چیز و هر کس را که در مسیر تلاش برای کاستن از رنج و آلام ملت ایران قرار داشته باشد، تهدید می‌کنند.

 ­امریکن کانسروتیو در ادامه نوشت: داستان کاملا روشن است. متحدان اروپایی ما تلاش می‌کنند تا تجارت مشروع را با ایران حفظ کنند و در عوض دولت ما قصد دارد همه مسیر‌های تجارت با ایران، شامل اقلام بشردوستانه، را مسدود سازد. انگیره دولت ما برای اتخاذ چنین سیاست افراطی و بیرحمانه‌ای، اقدام ایران در نقض تعهدات خودش نیست، بلکه به این علت است که ایرانی‌ها بیش از سه سال است که به برجام پابیند بوده‌اند و عملا دست تندرو‌ها را در آمریکا از هر گونه بهانه برای ایجاد جنگ و خونریزی کوتاه کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: اعتراف ترامپ به هدف قرار دادن معیشت مردم ایران


این پایگاه اینترنتی افزود: دولت ایران تاوان اشتباه خود در اعتماد کردن به آمریکایی‌ها را می‌پردازد و حالا آن‌ها به سبب موافقت با محدودیت‌های اعمال شده بر اساس توافق هسته‌ای که دولت ما خواستار پذیرش آن‌ها از سوی تهران شده بود، مورد مواخذه و بازخواست قرار گرفته‌اند. ولی باید توجه داشت رفتار ظالمانه و دست بالای دولت ترامپ پیامد‌هایی به دنبال خواهد داشت.

سوزان مالونی، نایب رئیس برنامه سیاست خارجی در موسسه بروکینگز، در این‌باره گفت: خطر از بین بردن اینستکس هم اکنون این است که اگر آمریکا تصمیم بگیرد راه تجارت بشردوستانه قانونی را مسدود کند، ممکن است حتی با واکنش منفی و بازخورد بزرگتری رو به رو شود.

وی گفت: ”چنین اقدامی این سؤال را بر می‌انگیزد که راهبرد درازمدت در اینجا چیست. اگر امکان اقلام بشردوستانه به ایران وجود نداشته باشد، و در واقع هیچ سازوکار عملی برای تسهیل این مبادلات وجود نداشته باشد، در آن صورت معلوم است که این راهبردی تنبیهی است، و راهبردی است که با هدف تحمیل حداکثر آسیب به مردم ایران صورت می‌گیرد.“

به عبارت دیگر هر چقدر فشار‌های دولت ترامپ افزایش یابد، دولت‌های بیشتری درصدد یافتن راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها بر خواهند آمد. این دولت‌ها این کار را فقط برای خاطر ایران یا توافق هسته‌ای انجام نمی‌دهند بلکه می‌خواهند منافع خود را در برابر رفتار بی‌محابا و به گونه فزاینده‌ای ظالمانه دولت آمریکا حفظ کنند.

در انتهای این گزارش آمده است: ظاهرا همواره کانون سیاست دولت ترامپ بر محور وارد کردن لطمه به ملت ایران قرار داشته است. خصومت‌ورزی بی‌حد وحصر و بی وقفه دولت ترامپ در قبال ملت ایران به اندازه‌ای غیر منطقی است که غیر قابل تحمل است. دولت آمریکا ظلم فاحشی را علیه بیش از هشتاد میلیون انسان که کاری بر ضد ما انجام نداده‌اند و مردم آمریکا با آن‌ها دعوایی ندارند، اعمال کرده است. این سیاست فاسد و ورشکسته باید به خاطر این مردم و به خاطر آینده و سرنوشت روابط ایران و آمریکا متوقف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
نامرد
Canada
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
چونکه فکر میکند اگر مذاکره ای برای گرفتن عکس یادگاری برای پیروزی در انتخابات اتی به کمک اش خواهد امد .بعد هم میزند زیرش و یک کاسه اب هم میخورد روش
Canada
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
هر شخص چه ایرانی و چه خارجی بر تحریم ها پافشاری کند .در اصل دشمن بشریت است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
خصومتش به جهنم اينكه خيلي راحت زير تمام قوانين و مقررات و توافقات وامضاها و تعهدات ميزنه از خصومتش با ما هزار برابر خطرناكتره
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۹:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
ما ایرانیها تا وقتی چیزی گران میشه مردم براش صف می کشند. یا چیزی رو احتکار می کنیم تا گران بشه بفروشیم. خیلیها در این شرایط از ازمایش الهی شکست خوردند که مطمئن هستم یا در این دنیا یا در ان دنیا باید قصاص پس بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۱۹:۲۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
آخرش بازنشسته می شوی و خجالت می کشی چرا این همه دشمنی با ملت ایران داشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
ترامپ یک نژاد پرست به تمام معناست است. برای کشور امریکا در دراز مدت یک فاجعه است و سبب انزوای بی حد و حصر امریکا در جهان میشود
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۴۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : بنام خداوند جان و خرد : شماره معکوس برای فروپاشی اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکای غاصب و نژادپرست و برده دار و شکنجه گران قرن و جانیان و جنایتکاران سرمایه داران فراعنه کودک کشان و کودک آزاران و مظلوم کشان و فاسدین و فاسقین و باجگیران شروع شده.
Iran (Islamic Republic of)
سعید گراوند
۱۸:۱۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
با سلام خدمت مردم سرافراز میهن عزیزمان ایران .مردمی که دلیرانه و با صبری استوار در برابر تمام زیاده خواهی های امریکا ایستاده اند و هرگز از ارمان ها خود کوتاه نیامده اند .مردمی که به تمام دنیا ثابت کرده اند در دشمن شناسی و حمایت از رهبرشان و مام میهن به مانند کوه استوار و محکم ایستاده اند ..ایرانیان و غیرت و استواری شما چنان در دل ها وحشت انداخته که حتی دستگاه تبلیغاتی دشمن هم نمی تواند این همه عزت و پایداری را نادیده بگیرد .شک نکنید پیچیده ترین تحریم های جهان که به راحتی میتواند هر ملت و دولتی را به زانو در اورد را به سخره گرفته اید و به طوری که دشمنان ایران ما امروز سرگردان تر از دیروز هستند و چاره ای جز کوتاه امدن ندارند .انها میدانند که ما ملتی هستیم که هرگز این اسمان زانو زدنمان را ندیده و نخواهد دید .ملت در دشوارترین و تاریک ترین روزهای تاریخ خود همواره در حال حرکت خود به جلو بوده است و هیچ کس نه مغول و نه اسکندر و نه هیچ دشمنی دیگر نتوانسته است در برابر این ملت کاری به پیش ببرد .تا پیروزی کامل این مسیر ادامه دارد و ما هرگز از عهدی که با خون شهدا و امام خود بسته ایم کوتاه نخواهیم امد .
Germany
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا و اسراییل و انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
با قبلی هیچ فرقی ندا رد بجز ظاهر کردن نیتهای شیظان بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
خصومت ترامپ خصومت اسرائیلی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
این خصلت ذاتی شیطان بزرگ آمریکاست.چه ترامپ وحشی چه اوبامای مودب!!!!چه بوش پسر چه بوش پدرو...همه سروته یک کرباسندوهیچ غلطی هم نتوانسته ونمی توانند بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
خداوند لعنتت بکند ترامپ نادان
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۱:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
یهودیه عقده ای نژاد پرست پول پرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
همه ش برای بقاء اسراییل این غده ی سرطانی منطقه ست مطمئن باشید...مرگ بر اسراییل مرگ بر صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
لذا بایستی محور مقاومت و کشورهای هم سو با این محور مثل چین و روسیه و...که هدف تهاجم وحشیانه اقتصادی آمریکا قرار گرفته اند شدیدترین صدمات را به منافع اقتصادی آمریکا و اسرائیل و نوچه های بیخرد آنها (عربستان و امارات و.. ) وارد کنند . در صورت عدم اقدام متقابل آنها روز بروز پر رو تر خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
برو به جهنم
ترلمپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
ترامپ لیاقت رئیس جمهور شدن برای دور بعد را ندارد . این فرد یک مزدور کامل نماد ظلم و جنایت علیه بشریت ، یعنی صهیونیزم بین المللی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
از نظر ما بله یک مذدور به تمام معناست.ولی از دید مردمش یک اقتصاد دان به تمام معناست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
ترامپ لیاقت رئیس جمهور شدن برای دور بعد را ندارد
آخرین اخبار