ارتباط بین خوابیدن جلوی تلویزیون روشن و اضافه وزن در زنان

پیش از این، ارتباط بین کم‌خوابی و اضافه وزن در مطالعات متعددی تایید شده بود اما در مطالعه‌ای جدید، محققان از تایید ارتباط بین خوابیدن در اتاقی با چراغ یا تلویزیون روشن و اضافه وزن در زنان می‌گویند.

افزایش وزن به میزان ۵ کیلوگرم خوابیدن در اتاقی با چراغ یا تلویزیون روشنبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  در مطالعه‌ای که نتایج آن به تازگی منتشر شده است، محققان متوجه شدند خوابیدن در اتاقی با چراغ یا تلویزیون روشن، با افزایش وزن به میزان ۵ کیلوگرم در طول پنج سال ارتباط دارد. در این پژوهش بیش از ۴۳ هزار زن بین ۳۵ تا ۷۴ سال شرکت داشتند و سبک زندگی آن‌ها در پنج سال بررسی شد.

در این مطالعه اطلاعات مربوط به عادات خوابیدن این زنان، از نظر میزان نور اتاق خواب در کنار تغییرات وزنی آن‌ها در این چند سال، بعد از کنترل کردن متغیر‌های موثر دیگر بر وزن مانند سبک تغذیه و میزان فعالیت بدنی ارزیابی شد.

نتایج مشخص کرد زنانی که عادت به خوابیدن در اتاق تاریک یا خوابیدن با چشم‌بند دارند، کمترین میزان افزایش وزن در این مدت را داشته‌اند.
متخصصان این حوزه معتقدند هر چند این پژوهش با محدودیت‌هایی روبه روست، اما نتایج آن با سایر مطالعات هم‌خوانی دارد و تاکیدی دوباره بر اهمیت داشتن خواب باکیفیت و به اندازه برای داشتن بدنی سالم است چرا که نداشتن خواب به اندازه و باکیفیت، می‌تواند به تغییرات در میزان سوخت و ساز بدن منجر شود.

خوابیدن در اتاقی با چراغ یا تلویزیون روشن، با افزایش وزن به میزان ۵ کیلوگرم در طول پنج سال ارتباط دارد.

منبع : خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.