آموزش فرهنگ ترافیک در روستای پرتصادف رودبار

رئیس پلیس راه گیلان از اجرای برنامه آموزش فرهنگ ترافیک در روستای علی آبادبالای رودبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ حسین محمد‌پور، رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: برنامه آموزش فرهنگ ترافیک در شهرستان رودبار روستای علی آباد بالا با حضور مسئولان محلی و موتورسواران برگزار و تعدادی کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت اهدا شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در جامعه و استفاده صحیح از وسایل نقلیه به ویژه موتورسیکلت یکی از مهم‌ترین موارد کاهش تصادفات بوده است، افزود: ساده‌ترین راه برای کاهش خطر‌های تهدیدکننده جان موتورسیکلت سواران استفاده از کلاه ایمنی برای محافظت از سر او در برابر ضربه‌های ناشی از تصادفات است.

رئیس پلیس راه گیلان اظهار داشت: در عبور از جاده‌های استان آنچه بیش از همه به چشم می‌خورد موتورسواران بدون کلاه ایمنی است که با سرعت سرسام آور عبور می‌کنند و هیچ توجهی هم به امنیت و آسایش سایر رهگذران نداشته و گاهی خیابان‌ها را با پیست موتورسواری اشتباه می‌گیرند.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه خطرات موتورسیکلت و تلفات ناشی از آن وقتی بیشتر می‌شود که اکثر استفاده کنندگان آن هیچ یک از نکات ایمنی را رعایت نکنند، یادآور شد: برنامه آموزش کاربردی توأم با اهدای کلاه ایمنی و نمایش فیلم‌های تصادفات موتورسیکلت سواران و نصب شب نما از مرداد ماه سال پارسال آغاز شده است.

وی تصریح کرد: درست است که قانون گذار با وضع این قانون و گذاشتن جریمه موتور سواران را مجبور به استفاده از کلاه‌ ایمنی می‌کند، ولی بهتر است قبل از فکر کردن به جریمه به فکر حفظ سلامت جان خود و عزیزان خود باشند.

انتهای پیام/ع

اجرای برنامه جامع آموزش فرهنگ ترافیک در روستای علی آبادبالا رودبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.