رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد:

۸۵ درصد معابر مشهد آسفالت است

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد گفت: ۸۵ درصد معابر مشهد آسفالت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد هادی مهدی‌نیا رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد صبح امروز در مراسم افتتاح راست‌گرد فدک و آغاز عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت معابر مشهد که با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، گفت: یکی از مطالبات مردمی در گذشته آسفالت معابر خاکی بود که خوشبختانه با توجه به اینکه اکنون ۸۵ درصد از معابر شهر آسفالت هستند از این دوره عبور کرده‌ایم و در این راستا باید افزایش کیفیت آسفالت را مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به دلیل نبود مدیریت یکپارچه شهری باعث نارضایتی شهروندان می‌شود، تخریب و شکافت آسفالت پس از انجام آسفالت معابر توسط دستگاه‌های خدماتی است.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد با بیان اینکه نیاز‌های اولیه آسفالت معابر شهر پاسخ داده شده و اکنون وارد بحث کیفیت بخشی به آسفالت شده‌ایم، افزود: در حال حاضر شهرداری باید به سمت بهره گیری از روش‌های جدید و علمی حرکت کرده و ارتقای کیفیت آسفالت معابر شهر را مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: برخی اوقات شاهد هستیم پس از اجرای آسفالت معبری آسفالت آن که قرار است ۱۰ تا ۱۲ سال مورد استفاده قرار گیرد، چند روز یا چند ماه بعد به منظور عملیات اجرایی سایر دستگاه‌ها تخریب می‌شود؛ لذا باید میان شهرداری و دستگاه‌های خدما‌تی از جمله شرکت‌های آب، برق، گاز و تلفن و ... هماهنگی بیشتری ایجاد شود تا پس از انجام عملیات آسفالت، معابر توسط این مجموعه‌ها شکافته و یا تخریب نشوند.

مهدی‌نیا تصریح کرد: موضوع آسفالت و پوشش کف خیابان‌ها و گذرگاه‌ها که رابطه مستقیمی با بحث حمل و نقل و بهداشت شهری دارد، از گذشته به عنصری هویتی برای شهرداری‌ها تبدیل شده و یکی از مطالبات اصلی شهروندان طی سال‌های اخیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه نفت خیز بودن ایران سبب شده تا از آسفالت به عنوان اصلی‌ترین ماده و جنس برای پوشش معابر استفاده شود، گفت: حجم بهسازی و آسفالت معابر امروزه به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی شناخته می‌شود که شهرداری‌ها را با آن مورد بررسی قرار می‌دهند.

گفتنی است امروز همزمان، عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد توسط ۸ اکیپ و در ۸ منطقه آغاز و راستگرد فدک نیز با هزینه ۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
 
انتهای پیام// ه.ز

کیفیت آسفالت معابر ارتقاء می یابد

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.