میان‌وعده‌ای فوق العاده خوش طعم که بمب نشاط است +۶ دمنوش شادی‌آور

یک متخصص طب سنتی گفت: دمنوش‌های گل‌گاو زبان، بادرنجبویه و اسطوخودوس از جمله نوشیدنی‌هایی است که آرامش را به شما باز می‌گرداند.

احمد کریمی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره دمنوش‌هایی که خاصیت آرام بخشی دارند، اظهار کرد: در کنار راهکار‌های بسیاری که طب سنتی برای رفع مشکلات توصیه می‌کند، توجه به این نکته ضروری است که تمامی این راه‌کارها با توجه به مزاج افراد تعیین می‌شود و پیش از به کار گیری هر یک از آن‌ها باید نوع مزاج خود را تعیین و با پزشک متخصص مشورت کنید.

وی بیان کرد: ‌یکی از مهمترین دمنوش‌هایی که می‌توانید از آن برای افزایش آرامش استفاده کنید بادرنجبویه است که تاثیری مناسب بر آرامش و اعصاب افراد مختلف دارد، اما توجه کنید بیماران مبتلا به اختلالات تیروئیدی نباید از آن استفاده کنند.

6 دمنوش آرامش بخش و خوش طعم/ میانوعده‌ای مناسب برای افزایش نشاط و آرامش بدن

کریمی گفت: چای به و چای سیب یکی از دمنوش‌های مناسب که می‌توانید از آن استفاده کنید؛ این دمنوش خوش طعم علاوه بر تاثیری مناسب که بر آرامش شما دارد، مفرح بوده و معده و سیستم گوارشی را تقویت می‌کند، این نوشیدنی جایگزین خوبی برای چای سیاه است و می‌توانید به استفاده مداوم از آن عادت کنید.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: اسطوخودوس هم از جمله گیاهانی است که تاثیری مناسب بر افزایش آرامش دارد و با شست‌و‌شوی مغز عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.

خطر مصرف گل‌گاوزبان برای بیماران فشار خونی

وی تصریح کرد: یکی از دمنوش‌های محبوب که از گذشته برای حفظ آرامش از آن استفاده می‌شد دمنوش گل‌گاوزبان است؛ اما باید دقت لازم را در مصرف آن داشته باشید و کسانی که دچار فشار خون بالا یا فشار خون پایین هستند باید با احتیاط از این دمنوش استفاده کنند.

6 دمنوش آرامش بخش و خوش طعم/ میانوعده‌ای مناسب برای افزایش نشاط و آرامش بدن

کریمی بیان کرد: یکی از دمنوش‌های موثر بر کنترل اعصاب و افزایش آرامش دمنوشی از ترکیب اسطوخودوس،‌ سنبل الطیب و بادرنجبویه است؛ برای تهیه این دمنوش می‌توانید ترکیب این گیاهان را دم کرده و بعد از صاف کردن یک لیمو عمانی به آن اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه‌ای در آن باقی بماند؛ بهتر است این دمنوش را با نبات مصرف کنید تا تاثیر مناسب‌تری داشته باشد.

این متخصص طب سنتی یادآوری کرد: علاوه بر دمنوش‌های ذکر شده یکی از میان وعده‌هایی که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر حفظ آرامش و کنترل اعصاب داشته باشد استفاده از فالوده سیب است برای تهیه این میان وعده باید ۲ عدد سیب را رنده کنید و به آن گلاب،‌ عسل و کمی زعفران اضافه کنید و مخلوط به دست آمده یک میان وعده مناسب برای استفاده روزانه است و علاوه بر بهبود آرامش نشاط آور است و با همه مزاج‌ها سازگار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار