اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به خرید تجهیزات اطفای حریق

فرماندار کرمانشاه گفت: استاندار کرمانشاه با اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به خرید تجهیزات اطفای حریق برای این شهرستان قول مساعدت داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه در نشست ستاد اطفای حریق شهرستان که در محل فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت : استاندار کرمانشاه پیش از حضور در دوره آموزشی دهیاران و شورا‌های اسلامی به منظور اطفای حریق که در اواخر ماه مبارک رمضان برگزار شد، در زمینه خرید تجهیزات این وعده یاری رسانی را دادند.

وی با بیان اینکه باید شبکه‌های محلی را در پیشگیری از آتش سوزی همراه کنیم، گفت : سازمان‌های مردم نهاد باید برای پیشگیری از آتش سوزی در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی رسانی به مردم به ویژه به اهالی روستا‌ها و گردشگران بیش از گذشته تلاش کنند.

وی با تاکید براینکه دولت نمی‌تواند برای هر درخت یک نگهبان قرار دهد، اظهار داشت: باید با ذهنیت دادن به جامعه، مردم را همراه کنیم چراکه بدون مشارکت مردم هیچ موضوعی محقق نمی‌شود، برای اینکه گروه‌های مختلف را همراه کنیم باید همه دستگاه‌ها نسبت به این مقوله حساس شوند.

به گفته وی، فرهنگ سازی برای همراه شدن مردم باید از طرق گوناگون همچون فضای مجازی، صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و ... انجام شود و باید آن را به فرهنگ ملی تبدیل کنیم.

رنجبر از تیره شدن بخشی از مسیر چالابه به سمت بیستون به عنوان تصویر دردناک یاد کرد و گفت: باید فضای تبلیغاتی در زمینه پیشگیری ایجاد شود و در جلسه امروز مصوب می‌کنیم تا سازمان‌های مردم نهاد کمپین‌های متعددی را در این زمینه ایجاد کنند.

رنجبر ادامه داد: علاوه بر سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های کوهنوری، پایگاه مقاومت بسیج، راهداری و پادگان‌ها و سایر ارگان‌ها می‌توانند در این زمینه یاری رسان باشند.

رنجبر اضافه کرد: پادگان‌ها در این زمینه به خوبی همراه شدند، ولی باید مراقبت کنند تا سربازی برای از بین بردن علف خشک، آتش روشن نکند و از روش دیگر همچون جمع آوری علف، یا شخم زنی استفاده کند چرا که این آتش به بالادست سرایت می‌کند، راهداری نیز حاشیه جاده‌ها را بیشتر تیغه زنی کند، همچنین جهادکشاورزی در زمینه آتش زدن پس چر کمک بیشتری کند و به همه کشاورزان در این راستا پیامک بزند.

به گفته رنجبر، اگر بتوانیم بین جنگل و مراتع را شخم زنیم تا آتش به کل منطقه سرایت نکند اقدام مفیدی است و به نوعی آتش بر خواهد شد، این آتش بر‌ها کمک می‌کند تا اگر به صورت سهوی آتش ایجاد شد به کل منطقه سرایت نکند.

پس از پایان این جلسه، فرماندار کرمانشاه عازم منطقه تنگه بزارخانه در حوالی روستای چالابه شد و در مانور دستگاه‌های عضو ستاد اطفای حریق و شورای مدیریت بحران شهرستان مانور اطفای حریق شرکت کرد و از همه نیرو‌های عمل کننده در این مانور قدردانی کرد.

این مانور با همت اداره محیط زیست شهرستان و منابع طبیعی و همکاری سازمان آتش نشانی، جمعیت هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد در تنگه بزازخانه که دارای پوشش جنگلی بسیار مناسبی است، برگزار شد .

 

 

انتهای پیام/د

خرید تجهیزات اطفای حریق

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار