حجت‌الاسلام رستمی:

حل مسائل و مشکلات جامعه بر عهده دانشگاه است/ آموزش الکترونیکی ماهیت آموزش عالی را تغییر می‌دهد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: دانشگاه‌ها باید بتوانند به حل مسائل و مشکلات بپردازند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد که صبح امروز در دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: بی تردید نهضت ملی اسلام بعد از بعثت پیامبر اهمیت و ارزش والایی دارد و در این مسیر برتر دانستن و ارزش قائل شدن برای انسان بسیار مهم است.

دانشگاه محل جمع شدن علم و برون رفت از مشکلات اقتصادی است

وی با بیان اینکه دانشگاه سه کار ویژه دارد، بیان کرد: دانشگاه محل حل مسائل جامعه است و هر مسئله‌ای باید به صورت عالمانه و خردمندانه حل شود دانشگاه‌های ما محل جمع شدن علم و برون رفت از مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستند.

با بیان اینکه کار ویژه گام دوم انقلاب تقویت قوه عاقل جامعه است، بیان کرد: بخش مهمی از فرآیند تربیت جوانان در دانشگاه اتفاق می‌افتد و آن‌ها باید جوانان عالم، با شرف و امیدوار به آینده را تربیت کنند.

درباره وظیفه اساتید و دانشجویان بیان کرد: باید طراحی صبورانه و عالمانه داشته باشیم سومین کارگروه مدنظر رهبری تحول دائمی دانشگاه‌ها است.

گفت: مجموعه نظام دانشگاهی باید بپذیرد که نظام علم و فرهنگ مهم است و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل مسائل جامعه باید قدم بردارد.

درباره دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر آموزش الکترونیکی در حال تغییر دادن ماهیت آموزش عالی است و آینده پژوهشی و آینده محوری جزء موارد مهم و قابل توجه دانشگاه‌های ما هستند؛ نگاه به دانشگاه به عنوان سبک زندگی دانشجویی و حل مسائل به وسیله این نگاه حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار