سود بالای بانکی، مشکل اصلی فعالان اقتصادی

سودهای بالای تسهیلات بانکی، فعالان اقتصادی را در خراسان شمالی با مشکل روبه رو کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گفت: سودهای بالای تسهیلات بانکی، صرفه اقتصادی تولید را تحت الشعاع قرار داده و فعالان اقتصادی را با مشکل روبه رو کرده است.
صمدی افزود: تولید با بهره بانکی 18 و یا 20 درصد، به هیچ عنوان برای فعالان اقتصادی توجیه ندارد و عدم حمایت بانک‌ها از واحدهای تولیدی و صدور اجراییه و تقسیط وام‌ها که موجب پرداخت چند برابری وام‌ها همراه با سود آن شده، مشکلات تولید را بیشتر کرده است.
وی گفت: تولیدکنندگان نیاز به حمایت در زمینه تأمین سرمایه در گردش دارند و باید در قالب وام‌های کم بهره و مدت دار، از آنان حمایت شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گفت: انتظار می‌رود در پرداخت تسهیلات با نرخ سود پایین به صادرکنندگان، با معرفی اتاق بازرگانی استان همراهی شود.
وی با اشاره به بی توجهی به قوانین معافیت‌های مالیاتی برای صادر کنندگان، کشاورزان و صنایع دستی گفت: استرداد وجوه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده از دیگر دغدغه‌های صادرکنندگان و تولیدکنندگان است.
بر اساس اعلام اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی تاکنون 120 کارت بازرگانی در خراسان شمالی صادر شده که بیشتر آنها به علت مسائل و مشکلات مختلف تجاری غیرفعال است.
خراسان شمالی گمرک مرزی و ترانزیتی ندارد، علاوه بر آن برای نگهداری و کنترل محموله‌های صادراتی و وارداتی، وجود انبارهای بزرگ در مرکز این استان ضروری است.
انتهای پیام / م

سود بالای بانکی، مشکل اصلی فعالان اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.