روند کاهش قیمت دلار تا چه زمانی تداوم دارد؟

یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در بحث بازار ارز تنها دلار نیمایی و دلار دولتی را داریم، اما امیدواریم شرایطی که بانک مرکزی در بازار آزاد ارز اجرایی کرده ماندگار باشد.

روند کاهش قیمت ارز تا چه زمانی تداوم دارد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دلار در بازه یک‌ماهه افت بیش از ۱۷ درصدی قیمت را تجربه کرده است که به عقیده بسیاری از کارشناسان اقتصادی کاهش انتظارات تورمی در جامعه باعث کاهش قابل توجه قیمت ارز از جمله دلار در بازار شده است.

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا کاهش بیشتر قیمت دلار در بازار تداوم دارد و کف قیمتی دلار چند است؟

محمدحسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در بحث بازار ارز تنها دلار نیمایی و دلار دولتی را داریم، اما امیدواریم شرایطی که بانک مرکزی در بازار آزاد ارز اجرایی کرده ماندگار باشد و تعادل و ثباتی در قیمت ارز آزاد حاکم شود.


بیشتر بخوانید: چرا قیمت دلار پایین آمد؟


نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس تصریح کرد: قیمت منطقی دلار همان قیمت فعلی دلار در سامانه نیما است و از نظر ما قیمتی که در بازار آزاد ارز وجود دارد به هیچ عنوان منطقی نیست، بلکه قیمت‌هایی است که توسط دلالان و فضای مجازی هر روز اعلام می‌شود و متاسفانه بر قیمت اجناس داخلی هم تاثیر دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اگر بانک مرکزی بتواند قیمت ارز در بازار آزاد را به قیمت ارز در سامانه نیما برساند بسیار عملکرد مثبتی در بازار ارز داشته است، حتی اگر بانک مرکزی بتواند قیمت دلار در بازار آزاد را با فاصله دو تا سه هزار تومانی بالاتر از قیمت دلار در سامانه نیما نگه‌دارد و تثبیت و حفظ کند بسیار کار بزرگ و ارزنده‌ای کرده است.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/

دلار روی چه قیمتی تثبیت می‌شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۲۲:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
اینا خودشون دلار رو بردن بالا و حالا آوردن پایین که باز ببرن بالا تا کسری بودجه رو تامین کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۱۹:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
اصلا اعلام نکنید که پایین آمده زیرا قبلا حسابی بالا رفته بود
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۴۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
باالاخره من نفهمیدم تا چه زمانی دلار پایین خواهد امد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
یعنی 11000 تومن؟!
حرف مفته!
ارزش واقعی دلار زیر 6000 تومنه ولا غیر