اطلاعات ۸۵۰۰ متقاضی طرح اشتغال عمومی در مناطق سیل زده لرستان ثبت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان سهمیه لرستان را برای اشتغال عمومی ۷ هزار و ۷۱۲ نفر برشمرد و گفت: تاکنون اطلاعات ۸۵۰۰ متقاضی ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با اجرای طرح اشتغال عمومی در مناطق سیل زده لرستان اظهارداشت: افزود: برای اجرای این طرح پس از فراخوان عمومی ۱۵ هزار فرم به صورت دستی در سطح استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه در پالایش اولیه ۸ هزار و ۵۰۰ نفر شرایط ابتدایی طرح اشتغال عمومی را داشتند و اطلاعات آن‌ها برای بررسی وضعیت بیمه‌ای به تامین اجتماعی ارسال شده است افزود: فقط افرادی می‌توانند در این طرح شاغل شوند که هیچ‌گونه بیمه فعالی در سازمان تامین اجتماعی نداشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: سهمیه استان لرستان برای اشتغال عمومی ۷ هزار و ۷۱۲ نفر است و پیش بینی می‌شود در صورت ادامه روند فعلی این طرح تا یک ماه آینده اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی مشمولان قبل از اجرای طرح برگزار می‌شود گفت: این آموزش‌ها رایگان است و با هدف ارتقای کیفی این طرح اجرا می‌شود.

آشتاب تصریح کرد: افراد متقاضی اشتغال عمومی باید علاوه بر داشتن مهارت‌های لازم در مناطق سیل زده حضور داشته و فعالیت کنند، چون در غیر این صورت مشمول تسهیلات طرح نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه در طرح اشتغال عمومی نیروی کار برای لایروبی، بخش کشاورزی و ساخت و ساز منطقه از میان افراد مناطق سیل زده تأمین می‌شود خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام شده معادل دو سوم حداقل دستمزد به مدت ۱۰۰ روز به افراد پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: با اجرای طرح اشتغال عمومی در استان زمینه کاهش قیمت ساخت و ساز، پاکسازی جویبار، باغات و زمین‌های کشاورزی فراهم می‌شود و کمکی است تا این بخش‌ها سریع‌تر به فعالیت مجدد برگردند.

انتهای پیام/پ

بازسازی مناطق سیل زده در لرستان

برچسب ها: سیل ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار