معاون وزیر مسکن و شهرسازی خبر داد؛

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور تا پایان سال ۹۹/ پرونده مسکن مهر ‌امسال بسته می‎شود

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: تا پایان سال ۹۹، ۴۰۰ هزار واحدمسکونی در قالب طرح ملی مسکن در کشور ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن در دومین جلسه شورای مسکن گلستان گفت: تلاش داریم تا سال ۹۹ ساخت ۴ هزار واحد مسکونی را در قالب اجرای طرح کشوری انجام دهیم.
 
وی ادامه داد: تا پایان امسال پرونده طرح‌های مسکن مهر در همه استان‌ها بسته خواهد شد به جز آنهایی که دارای مشکلات حقوقی باشند که نیاز به زمان بیشتری دارد.

نبیان گفت: سازمان ملی زمین و مسکن  در صورت نیاز  براساس قانون بودجه ۱۳۹۸ و تبصره ۸ تامین ، اقدام  خواهدکرد.

وی افزود: در سطح کشور پرونده مسکن مهر ۵ استان بسته شده است که آخرین را با حضور وزیر مسکن راه و شهرسازی در استان خراسان جنوبی به اتمام رساندیم.

نیان گفت: نکته‌ای را که مردم باید بدانند این است که مساکن مهر در ۳ مجموعه، شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر در سازمان ملی زمین و مسکن در شهر‌های جدید درحال اجراست.

در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر هم بنیاد مسکن هم حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر را اجرایی کرد.

وی گفت: در طرح اقدام ملی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور کلید خورد ۲۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید و ۱۰۰ هزار واحد در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۰ هزار واحد نیز در بازآفرینی شهری رقم خواهد خورد.

نیان گفت: اتفاق دیگر این است که زمین‌های دولت که در محدوده قانونی شهر‌ها دارد با انبوه سازان مشارکت داشته باشیم و مقدمات کار در برخی از استان‌ها انجام شده است.

با این اقدام بتوانیم بحث رونق تولید مسکن در سطح کشور رقم بخورد به این صورت که زمین توسط دولت و ساخت توسط بخش خصوصی و انبوه سازان انجام شود.

انتهای پیام/م
 
 

۴ هزار واحدمسکونی در طی ۲ سال در گلستان احداث می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.