آغاز فعالیت شورا‌های اجتماعی محلات در همدان

مسئول دبیرخانه مرکزی شورا‌های اجتماعی محلات شهر همدان از آغاز به کار شورا‌های اجتماعی محلات با نگاه محله محور خبرداد.

آغاز فعالیت شورا‌های اجتماعی محلات در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، روح‌الله وجدی‌هویدا، مسئول دبیرخانه مرکزی شورا‌های اجتماعی محلات شهر همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف شورا‌های اجتماعی محلات افزود: هدف  شورا‌های اجتماعی محلات افزایش مشارکت اجتماعی آگاهانه و داوطلبانه است که از ۲۴ خردادماه رسماً آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: شورا‌های اجتماعی محلات با نگاه محله‌محور و با هدف افزایش مشارکت اجتماعی آگاهانه و داوطلبانه، افزایش همکاری، مساعدت و همدلی شهروندان محله نسبت به هم محله‌ای خود در راستای افزایش آگاهی و اجرای صحیح طرح شورا‌های اجتماعی محلات از ۲۴ خردادماه رسماً آغاز به کار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح از مصوبات شورای شهر بوده که مشارکت در حوزه مدیریت شهری با نگاه شهروندان محله مدنظر است بیان کرد: پس از فراخوان ثبت نام در چهار محله کوی شهید مدرس، کوی کوثر، کوی محمدیه و محله جولان بهمن ماه سال گذشته و تشکیل شورای هر محله در اردیبهشت‌ماه سال جاری، دبیرخانه مرکزی  شورای اجتماعی محله، ۲۳ و ۲۴ خردادماه برنامه‌های ویژه‌ای به منظور آموزش و آغاز به کار شورا‌های محلات با همکاری مناطق چهارگانه شهرداری در نظر دارد.

مسئول دبیرخانه مرکزی شورا‌های اجتماعی محلات شهر همدان اظهارداشت: دوره‌های آموزشی عوامل اجرایی این طرح با حضور مدیران نواحی چهار محله در دو سرفصل آموزشی شامل «ارتباط موثر بین شهروندان» و «آشنایی با دستورالعمل اجرایی طرح شورا‌های اجتماعی محلات» است.

وی با بیان اینکه ۲۴ خردادماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ دوره‌های آموزشی با ۶ سرفصل برگزار می‌شود، افزود: در نوبت صبح چهار سرفصل آموزشی با عنوان «آشنایی با دستورالعمل اجرایی طرح»، «کارگروهی و ارتباطات بین فردی و موثر»، «آشنایی با مبانی مدیریت شهری» و همچنین «کارگاه برنامه‌ریزی محله‌ای» در نظر گرفته خواهد شد.

وجدی‌هویدا ادامه داد: دو سرفصل آموزشی دیگر نیز با عناوین «شناخت ادارات و سازمان‌های برون‌سازمانی» و «مکاتبات اداری، گزارش‌نویسی و مستندسازی» نیز در نوبت بعد از ظهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۴ خردادماه، مراسم آغاز به کار رسمی شورا‌های اجتماعی محلات همراه با قرائت سوگندنامه، انعقاد و تبادل تفاهم‌نامه با چهار دستگاه اجرایی و با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و شهری برگزار خواهد شد.

مسول دبیرخانه مرکزی شورا‌های اجتماعی محلات شهر همدان خاطرنشان کرد: پس از آغاز به کار رسمی شورا‌های اجتماعی محلات در چهار محله پایلوت، این نهاد مردمی در ابتدای امر انتخابات درونی را بر اساس اساسنامه و قوانین موجود انجام و ساختار اصلی شکل خواهد گرفت.

وی  یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از ارزیابی، فاز نخست طرح از تابستان امسال به ترتیب در محلات دیگر شورای اجتماعی محله نیز تشکیل خواهد شد.
انتهای پیام/ج

آغاز فعالیت شورا‌های اجتماعی محلات در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار