مهاجرانی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ثبت جهانی المپیاد سلول‌های بنیادی به وسیله ایران/ وظیفه آموزش و پرورش ایجاد شوق دانش است

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان از ثبت جهانی المپیاد سلول‌های بنیادی توسط ایران خبر داد.

ثبت جهانی المپیاد سلول‌های بنیادی به وسیله ایران/ وظیفه آموزش و پرورش ایجاد شوق دانش استفاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌ریزی برگزاری المپیاد‌های سلول‌های بنیادی کشور اظهار کرد: ثبت این المپیاد در حال طی کردن مراحل اداری است و اکنون فرآیند ثبت در یونسکو را طی می‌کند.

وی ادامه داد: در صورت ثبت این المپیاد می‌توانیم فرآیند برگزاری را در کشور اجرا کنیم و چنانچه این پروسه تا یک ماه آینده به نتیجه برسد، امکان برگزاری المپیاد جهانی در کشور وجود خواهد داشت.

مهاجرانی با اشاره به زمان‌بر بودن فرآیند ثبت یک المپیاد بیان کرد: وجه تمایز المپیاد سلول‌های بنیادی با سایر المپیاد‌هایی که تا کنون میزبان برخی از آن‌ها در کشور هم بوده‌ایم، پایه‌گذاری آن به وسیله کشور است.

المپیاد جغرافیا به مجموعه المپیاد‌ها اضافه شد

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان در باشگاه دانش پژوهان جوان از برگزاری المپیاد‌های دیگری هم در کشور ویژه دانش آموزان علاقه‌مند خبر داد و گفت: المپیاد جغرافیا امسال به مجموعه المپیاد‌ها اضافه شد، همچنین المپیاد علوم زمین، اقتصاد، پژوهشی و نانو در دست اقدام هستند.

وی با بیان اینکه المپیاد ادبی در مسیر جهانی شدن قرار دارد، تصریح کرد: سعی داریم تا با این اقدام زبان فارسی را در دنیا احیا کنیم، علاوه بر آن تا ۲ سال آینده برنامه‌ریزی برای المپیاد قرآن و معارف ویژه کشور‌های اسلامی را در برنامه‌های خود داریم.

مهاجرانی در پاسخ به این پرسش که آیا تعدد المپیاد‌ها تسلط مسائل آموزشی بر پرورشی را افزایش می‌دهد یا خیر تاکید کرد: این تنوع موجب می‌شود دانش آموزان با هر سلیقه و توانمندی امکان شرکت در المپیاد‌های مختلف را داشته باشند؛ به عنوان مثال دانش آموزان رشته علوم انسانی تنها امکان شرکت در یک رشته را داشتند و این در حالی است که اکنون می‌توانند در حیطه جغرافیا و حقوق هم شرکت کنند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان در باشگاه دانش پژوهان جوان تاکید کرد: یکی از وظایف آموزش و پرورش علاوه بر انتقال دانش ایجاد شغل برای رسیدن به این مهم است که برگزاری المپیاد‌های علمی مختلف در این زمینه موثر خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تغییر مشخص نبودن جایگاه مرکز و پروسه تغییر وضعیت با سازمان در فرآیند‌های اجرایی این دستگاه تاثیر دارد یا خیر بیان کرد: بدون شک زمانی که سازمان باشیم امکانات بیشتری برای فعالیت وجود دارد، اما با وجود این شرایط هم نمی‌توانیم دست از کار بکشیم و منتظر تغییر وضعیت بمانیم، همچنین با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تیزهوشان و المپیاد نگاهی جدیتر به این ۲ مقوله داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار