میلانی مطرح کرد؛

حفظ محیط زیست، حل معضل ترافیک و آموزش مدیریت بحران از اولویت‌های شورایاری‌ها

نائب رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران حفظ محیط زیست، حل معضل ترافیک، آموزش مدیریت بحران و هدفمند کردن بودجه را از اولویت‌های شورایاران دانست.

پاینده/ تنها ابزار افزایش اعتماد مردمان محله اهتمام به نقش شورایاری‌ها استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش میلانی نائب رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران در همایش چهار دوره فعالیت شورایاری‌ها و مشارکت اجتماعی در شهر تهران که امروز (چهارشنبه بیست و دوم خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در آسیب شناسی باید تمام کار‌ها به صورت کارشناسی انجام شود و مسئله و مشکلات شهری در جلسات شهردار و اعضای شورای شهر تهران مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: تقاضای من از شورایاران این است که وارد مسائل خاص و موردی نشوند و نگاه آن‌ها در محله به صورت اساسی و بنیادی باشد.

میلانی گفت: ما باید روی محله و اتفاقات محله حساس باشیم و در بحث مقررات باید اصولی نگاه کنیم. لذا اعلام می‌کنم شهرداری در برنامه‌های خود از محله‌های پایتخت عقب است.

نائب رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران تصریح کرد: تاکید من این است که طرح برش محله‌ای سوم شهر تهران زودتر آماده شود و باید این پرسش را با خودمان مدام مطرح کنیم که آیا بدون شورایاری سرمایه شهری داریم یا خیر؟

میلانی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی یعنی ارتباط چهره به چهره گفت: این سرمایه اجتماعی شورایاری برای توسعه شهر تهران ضروری است، در حال حاضر شاهد هستیم مخالفان شورایاری جرأت ندارند پشت تریبون مخالفت خود را اعلام کنند و تنها حاشیه سازی آن‌ها در محافل خصوصی انجام می‌شود.

وی افزود: ما در ایران عادت کردیم که سرمایه‌های خود را تخریب کنیم و مصداق بارز این اقدام این است که ما پس از ۲۰ سال که از عمر شورایاری می‌گذرد، در حال خرده گیری و انتقاد همه جانبه از عملکرد شورایاری‌ها از سوی برخی از افراد هستیم.

نائب رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران با اشاره به کم شدن احساس تعلق ساکنان محله‌ها به محله خود گفت: در نظر سنجی‌های انجام شده مشخص شد که ۷۰ درصد افراد جامعه بر این موضوع تاکید دارند که آن‌ها متعلق به خانواده خود هستند و تنها ۷ درصد از افراد جامعه گفتند که ما به محله خود علاقه داریم.

میلانی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در پایتخت با آن مواجه هستیم کم شدن اعتماد مردم به محله و شورایاری‌ها است و به اعتقاد من تنها ابزار برای بازگرداندن اعتماد مردم عمل در راستای خواسته‌های آن‌ها است.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات مردم در محله‌ها این است که اعلام می‌کنند شهرداری نمی‌تواند معضل ترافیک پایتخت را حل کند و هر سال با افتتاح پروژه‌های عمرانی حجم بزرگی از ترافیک خیابان‌های اصلی را به خیابان‌های فرعی و محله‌ها سرریز می‌کند.

میلانی افزود: یکی دیگر از مشکلات اهالی محله‌ها این است که فضای سبز آن‌ها حفظ نمی‌شود و فضای سبز موجود محله آن‌ها که به صورت لکه‌های سبز کوچکی هستند، از بین می‌رود و خواسته من این است که شهرداری مناطق قبل از صدور پروانه ساخت تمام پیش بینی‌های لازم را برای حفظ محیط زیست و فضای سبز انجام دهد، نه آن که بعد از نابود شدن آن‌ها به دنبال چاره جویی باشد.

نائب رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران گفت: نگاهی وجود دارد که می‌گوید شورایاری بازوی شورای شهر و شهرداری است که من با آن مخالفم، زیرا نمی‌توان از شورایار فقط انتظار این را داشت که بنشیند و نظاره کند که آیا دستورات شهرداری و شورایاری و شورای شهر به طور کامل انجام می‌شود یا خیر، بلکه باید در بحث خدمات اجتماعی نیز فعالیت‌های موثری داشته باشد.

میلانی با اشاره به راه‌اندازی سامانه محله یاری گفت: ایجاد سامانه محله یاری می‌خواهد گام موثری در ارتباط بین مردم و مدیریت شهری بردارد که بعد از اینکه اطلاعات در این سامانه ثبت شد، بتوانیم به صورت طبقه بندی از اطلاعات سامانه استفاده کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که شورایاران باید به آن توجه کنند این است که نقش موثری در مدیریت بحران داشته باشند، به طوری که ما در نوروز ۹۸ شاهد این موضوع بودیم که تهران تا آستانه سیل پیش رفت و ما برای مدیریت بحران لازم است شورایاران محله را آموزرش دهیم و از آن‌ها بخواهیم که اقدامات موثری را در لحظات بحران انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار